22

Advies ivm spouwmuurisolatie

MaximB93
MaximB93
#Isolatie · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Beste,

Wij hebben een geschilderde bakstenen muur. We zouden de spouwen hiervan willen laten isoleren.

We hebben enkele partijen / vertegenwoordigers laten langskomen en laten adviseren. Volgens hen is de spouwmuur perfect te isoleren / is er geen probleem met de steen.

Het is net dat met de steen waar ik bij jullie even info over wil inwinnen.

De verf gaat eraf moeten op termijn en er moet een dampopen verf op komen. Daar zijn we ondertussen uit. Maar ik vraag me gewoon af of we wel écht de juiste baksteen hebben? Zie foto in bijlage en de oneffenheden in de stenen. Ik dacht dat dit tekenen van vorstschade was. Volgens de vertegenwordigers die langsgekomen zijn is dit geen vorstschade maar is dit normaal bij oude bakstenen (vroeger had je veel meer oneffenheden in bakstenen, nu worden die veel beter geproduceerd en zie je dit niet meer zo) is de feedback die ik kreeg.

Wat denken jullie? Eventueel iemand die een soortgelijke muur jaren geleden heeft laten isoleren via de spouw en zijn ervaringen even wil delen? Klopt het dat dit geen vorstschade is? Kwestie van zeker te zijn. :-)

Bedankt alvast!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/77048/img3057-2.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=70da301b3f24711a1c8a232f79c1c849
1
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Die oneffenheden waren er al van in het begin en is zeker geen schade die achteraf is opgelopen bijvoorbeeld door de vorst.

Hoewel die steen een goedkoop alternatief was voor de visueel beter afgewerkte gevelstenen is er zeker niets mis met de kwaliteit van deze steen. Wellicht is deze gekozen omdat men sowieso plande om de muur te schilderen.

Vervangen van eventueel te dampdichte verf door een meer dampopen verf is een goed idee.

1
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Er bestaat eigenlijk niet iets zoals dampdichte verf. 
je zou zo meerdere lagen moeten geplaatst hebben om enig dampremmend effect te hebben. 

maar als je de verf er af haalt, dan zal je sowieso een hydrofuge moeten plaatsen. 

Het is veel belangrijker om te kijken naar behoud van binnenklimaat na na-isolatie. 

Alle reacties

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik verwacht dan van jou voor elk "advies" van je, ook een link. 
die heb ik trouwens ook nog nooit gezien. 

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Aan het forumbeheer:

Om verdere escalaties te voorkomen zouden naar mijn mening de laatste 8 reacties (deze inbegrepen) beter verwijderd worden. Ze brengen trouwens totaal niets bij aan het topic en velen ervan zondigen tegen de regels van het forum wegens persoonlijke aanvallen en beledigingen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Je verwarmingskosten met 30 procent verlagen? Ontdek alles over gevelisolatie: van de prijs, over de verschillende materialen tot premies.

Lees meer

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie zorgt voor meer gemoeds- en nachtrust. Lees meer over de prijs en hoe je je vloer, plafond of wanden akoestisch isoleert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag