Luchtbel in roofing
Weet iemand soms wat ik moet doen met een luchtbel in mijn roofing, en moet ik dit wel oplossen? Want er is geen waterlek ofzo.
Alvast bedankt voor de reacties. :)
Luchtbel in roofing
Weet iemand soms wat ik moet doen met een luchtbel in mijn roofing, en moet ik dit wel oplossen? Want er is geen waterlek ofzo.
Alvast bedankt voor de reacties. :)
Gat in prikken misschien 😜
Oud dak of nog recent dak ? Eén of meerdere blazen ? Gebrand of gelijmd ?
Indien de roofing is gebrand op de onderlaag dan is de beste manier om dit te herstellen door er een gekruiste insnijding in te maken zodat je 4 flappen open kunt plooien. Met de brander kan je nu de ondergrond (onderlaag roofing) samen met de onderkant der flappen warm branden om dan alles terug dicht te plooien en even aan te drukken.
Bij gelijmde roofing kan je hetzelfde doen maar dan met daarvoor bedoelde bitumineuze lijm.
Voor de zekerheid zou je dan bovenop dat kruis nog een lap roofing als extra kunnen branden.
Zeker erwat aan doen. Want het is een potentieel zwak punt van je roofing. Kan schuren wanneer je er op gaat staan, wanneer je op je platdak moet zijn. Volg werkwijze Charel
Zeker erwat aan doen. Want het is een potentieel zwak punt van je roofing. Kan schuren wanneer je er op gaat staan, wanneer je op je platdak moet zijn. Volg werkwijze Charel

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Een stevig dak is essentieel. De juiste keuzes maken voor je dak? Ontdek tips voor de opbouw, de geschikte dakbedekking, renovatie en onderhoud.
Lees meer
Ontdek alle soorten dakreparaties, kosten, premies en tips om te kiezen tussen je dak herstellen of renoveren.
Lees meer
Overweeg je een leien dak? Ontdek de verschillende materialen met hun voor- en nadelen en prijs. Van natuurleien tot vezelcementleien.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen