Afschot badkamer, Als 25mm sneller en beter droog?

12

Afschot badkamer, Als 25mm sneller en beter droog?

Piet Pierre
Piet Pierre
#Badkamer · 3 jaren geleden

Beste,

Ik heb een mini badkamer van 180x230, met daarin bad, wandloze douche, wastafel.
De vloer van de badkamer gaat komende week gestort worden.
De loodgieter vertelt dat 10-15mm afschot voldoende is.

Dat weet ik en toch ken ik ook badkamers die lang nat blijven of waar zelfs plassen blijven staan.
Daarom zou ik liever naar 20-25mm gaan, zodat de vloer sneller en beter droog wordt.
Het maakt mij niet uit dat je het mogelijk ziet, of voelt als je loopt.

Maar klopt mijn gedachte dat het sneller droogt?

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

En dan kom je dit tegen Hoe iemand de ene keer meedraait en de andere keer tegendraads wil zijn https://forum.livios.be/nl/rondom-het-huis/tuinaanleg-en-onderhoud/ondanks-een-afwatering-van-1-cm-per-lm-blijft-er-water-op-de-keramische-tegels-staan?page=1

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden

@kas,

Ik schrijf in dat door u opgezocht topic niets anders dan wat ik in dit topic heb geschreven, namelijk dat hier het fenomeen cohesie speelt waardoor water in plasjes kan blijven liggen ondanks een lichte helling. Exact hetzelfde dus als wat jij heb geschreven in beide topics.

In dit topic heb ik bijkomend, als antwoord op de specifieke vraag, ook vermeld dat hoe groter de helling hoe meer de wet van de zwaartekracht gaat meespelen waardoor er minder water zal blijven staan.

Jij denkt daar dan blijkbaar anders over ? Het zij zo, maar moet je me daarom dan tegendraads noemen ? 

Laat het los, het maakt tenslotte voor dit topic niets uit, grote plasjes of iets kleinere plasjes, je moet sowieso de vloer aftrekken.

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De ultieme gids voor een moderne badkamer: stijl, materialen en tips

De ultieme gids voor een moderne badkamer: stijl, materialen en tips

Creëer een stijlvolle, moderne badkamer met praktische tips en inspiratie. Alles over materialen, kleuren en meer voor een eigentijdse look.

Lees meer

De juiste douche voor je badkamer: tips voor plaatsing en onderhoud

De juiste douche voor je badkamer: tips voor plaatsing en onderhoud

Van douchecabine tot inloopdouche: vind de douche die bij jouw badkamer past. Ga aan de slag met onze plaatsings- en onderhoudstips.

Lees meer

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Slaapkamer, badkamer en dressing worden steeds meer in dezelfde ruimte ondergebracht. Maar deze combinatie is niet zo vanzelfsprekend.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag