woonchalet
waar kan ik een chalet laten zetten een groot model waar je ook kan in wonen, ik heb gelezen dat dit niet overal kan,
woonchalet
waar kan ik een chalet laten zetten een groot model waar je ook kan in wonen, ik heb gelezen dat dit niet overal kan,
Is gemeentelijke materie, zul je daar moeten vragen
Een chalet mag je enkel plaatsen op verblijfsrecreatiegrond. Daar mag je geen domicilie zetten.
Op bouwgrond zal normaliter de bouwvoorschriften geen chalet toelaten
In de tuin van de ouders als je daar je domicilie hebt... In een "tuinhuis" mag je niet wonen maar er mag zo veel niet ...
Wat bedoel je eigenlijk met een grote chalet waarin je kan wonen. Is het je enkel om een bepaalde bouwstijl te doen en gaat het over een volwaardige woning op een volwaardig adres dan zal er allicht wel ergens een straat of streek zijn waar zulke woningen gepast zijn en worden toegelaten.
Het is dan een kwestie van ergens een bouwgrond te vinden waar je op die manier kunt bouwen. Meestal kan je dat al merken aan het type van woningen die daar in de buurt staan.
Meestal bedoelt men echter met "chalet" een kleine vakantiewoning voor niet permanente bewoning, bijvoorbeeld in een recreatiegebied.
nee je heb van die grote "chalet" echte woningen om dagelijks in te wonen die stijl
nee je heb van die grote "chalet" echte woningen om dagelijks in te wonen die stijl
Enkel in je gemeentehuis zal je te weten komen wat mag en niet mag, niet op dit forum.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Aankoopmakelaar Dieter Kersten deelt zijn tips om succesvol onder de vraagprijs te bieden.
Lees meer
Ontdek hoe Vlamingen wonen: van compact wonen en vochtproblemen tot betaalbaarheid. De belangrijkste resultaten van de Vlaamse woonsurvey.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen