Vriendelijk dank voor uw antwoorden.
Allereerst wel ik opmerken dat je nooit op een foto mag te werk gaan om de juiste afmetingen te bepalen.
Dat is enorm bedrieglijk. Toen ik zoveel jaren een filmcamera voor mijn zoon heb gekocht, zag die er ook veel groter uit op de reklame folders.
Toen ik in de winkel kwam van de fotograaf die deze filmcamera verkocht, was ik totaal verrast dat deze filmcamera veel kleiner was dan op de foto afgebeeld.
Hetzelfde voor de foto's die ik onlangs heb gemaakt in de binnenzijde van mijn desktopcomputer. De foto's gaven niet precies weer, zeker niet als het op details afkomt, hoe ver de moederbordgaten op de bodem van de computerkast stonden.
E het is toch logisch als je naar de afbeelding van de drie percelen kijkt, dat de oprit steeds uitwijdt naarmate hij de garage nadert.
De opmerking van mij over de vorm van een trapezium was lukraak omdat ik een leek ben op dit gebied.
De boordrand van de oprit is recht meegaand met de zijgevel van de bungalow.
De afstand van de garage tot de ingang (hoogte postbus) is 28,5m.
Ik weet niet wat wordt bedoeld met de rooilijn.
Als ik de afstand meet vanaf de borduurrand van de baan tot de voorgevel kom ik uit op 10,15m
Als ik de afstand meet vanaf de rand van de betonbaan tot de voorgevel kom ik uit op 10,70m.
Nochtans staat op de stendbouwkundige voorschriften vermeld dat de bouwlijn 8 m achter de rooilijn moet zijn.(1974)
Als de redenering van Charel volg komt ik uit op een oppervlakte van 28,5m x 4,125m = 117,56m² voor de oprit met klinkers.
Het klopt dat je schrijft dat er 80 m² in de voortuin en 80m² in de achtertuin mag aanwezig zijn met verharding.
Maar je vergeet erbij te vermelden dat dit alleen geldt voor privé percelen.
Ons perceel is een verkaveling.
Lees de volgende definitie.
Stad Lokeren-RUP Weehaag
Stedenbouwkundige voorschriften en veroedenend grafisch plan.
Artikel 2:Tuinzone.
Verhardingen(wandelpaden, opritten en terrassen)mogen max. 30% van de totale oppervlakte in innemen.(Zie printshot)
Ziezo: dat is een heel andere berekening van voor privégronden.
Als ik alle grasperken van de voortuin, achtertuin,zijtuin en de overige grondstroken met beplanting en zonder beplanting meereken kom op een totaal van 343,68m².
30% VAN 343,68m² = 103,10m².
U merkt dus dat de oppervlakte van de oprit met 117,56m² er reeds boven zit.
Dan zwijg ik nog van de zijpaden aan de voorgevel en zijgevel en het terras met klinkers achter de achtergevel.
De dienst van het Omgevingsloket in Lokeren zegt wil dat voor percelen die meer dan 15 jaar oud zijn er afwijkende regels gelden.
Het berekenen met vierkanten, rechthoeken en driehoeken is dus als volgt:
Je meet een deel ongeveer 4m lengte vanaf de ingang op straat, met een gemaakte rechte lijn in het midden van de oprit met de boordrand langs de zijgevel van de bungalow als rechthoek.
Daarna bereken je de overschot langs de overige zijde met de midden rechte lijn .
De overschot is nooit een driehoek omdat de bovenzijde geen hoekpunt is. Of je moet op de overschot een schuine lijn naar de bovenrand liggen en eerst deze driehoek berekenen.Daarna blijft er nog een kleine driehoek over die je ook moet uitrekenen.
Leutig zeg, hoelang ben je dan bezig?
grtz,
gilberto