Hello Kas,
30% van 343,68 is geen 103,10m² maar 79.32m²
343,68 x30 = 10310,4
10310,4:100= 103,10 m²
30% van 343,68 is geen 103,10m² maar 79.32m²
Hoe kom jij aan die 79,32 m² Raar.
* Je moet niet alleen de verhardingen tellen maar ook bijkomende constructies zoals terrassen, kunstgras en .... zie oplijsting zonder limitatief te zijn._________________________________________________________________________
Sorry ik ben niet duidelijk genoeg geweest.
De overige verhardingen zijn als volgt:
Voorgevel voetpad klinkers:
7,72m²
wandelpad zigevel links klinkers
14,36m²
Terras achtergevel:
24,55m²
Totaal: 46,63m²
Oprit :
Deel 1 :
Trapezium kleine basis 2,77m + grote bais 3,05m = 5,82m
5,82m x h 1,75m = 10,18 m²
10,18m² : 2 = 5,09m²(opp deel 1)
---------------------------------------------------------------------------
Oprit:
Deel 2
kleine basis 2,77 m+ gr basis 5,09m =7,82m
7,82x h 26,8m = 210,64m²
210,64m² /2 = 105,32
Totale opp oprit: 5,09m² + 105,35m² = 110,44m²
--------------------------------------------------------------
overige verhardingen:
46,63m²
Totaal verhardingen:
110,44m² + 46,63m² = 157,07m²
Dus teveel aan verhardingen:
157,07m² -103,10m²= 53,97 m²
Goed geschat van u, je bent een krak op dit gebied. (krak = dialect vlaams voor super talent)
* opsplitsing van achtertuin en zijtuin max 80m² is omdat je voor de voortuin een vrijstelling kunt bekomen voor het pad naar de voordeur en voor de oprit naar de garage . MAAR als deze paden breder zijn dan 1.5 voor het voordeur pad en meer dan 3 meter voor de oprit MOET je dit wel uitrekenen in totaliteit en dan de zone de oppervlak verminderen met respectievelijk 1.5 x
XX lmm en 3x XX lm
en meer dan 3 meter voor de oprit MOET je dit wel uitrekenen in totaliteit en dan de zone de oppervlak verminderen met respectievelijk 1.5 x
XX lmm en 3x XX lm
Wat betekent dit precies?
Betekent dit dat als de breedte van de oprit meer dan 3m wordt, je de rest kunt optellen en daarna aftrekken van de totale oppervlakte van de oprit?
DUs volgens hetgeen ik hier van begrijp is dat er niets wordt afgetrokken van het pad voor de voordeur.
En dat de wanneer de breedte van de oprit groter is dan 3m, de rest van de oprit mag worden afgetrokken?
En ik weet ook niet of deze regelgeving voor een verkaveling RUP mag worden toegepast.
Want dit zal van belang zijn om ofwel te werken met de 30% van de tuin ( kijk na of er niet perceel staat vermeld)
Dus daar valt ons perceel onder met de 30% .
Verhardingen,(wandelpaden,opritten en terrassen)mogen max. 30% van de totale oppervlakte tuin innemen.
Maar eigenlijk ben ik nu het werk van je architect aan het doen, mag ik mijn ereloon opsturen?
Ja waarom maken ze het op de stedebouw zo moeilijk voor de mensen, als het op bouwen en verbouwen aankomt.
En in feite is de regelgeving over 30% twijfelbaar.
Ons perceel is 717m² groot wat betekent dat de oprit meer vierkante meters zal bedragen, dan de overige percelen die onder dezelfde verkaveling vallen.
Want de overige percelen zijn 665m², 646m², 638m², 631m, 623m²,616m²,644m² groot.
Dus die hun oprit vanaf de rooilijn naar de garage zal niet zo ver moeten lopen als bij ons.
Of moeten wij vanaf de rooilijn een modderpoel laten liggen, en pas als we onder de 30% van de totale tuinzone komen,de oprit met klinkers beginnen aan te liggen?
In het vlaamse dialect zeggen ze : dat kan mijne bruine niet trekken om een ereloon te betalen .
Maar wel hardstikke bedankt voor de professionele inlichtingen, zodat ik voorbereid ben wanneer de architect op afspraak komt.
grtz,
gilberto