Aan Kas.
Bedankt voor het antwoord.
Je opmerking dat ik geen kennis heb van de 30% in je verkavelings voorwaarden ... geef eerst antwoord of je verkavelingsvoorwaarden nog geldig zijn !! Want daar staat alles mee
Ook de verplichte afstanden van 3 m met het perceel van de gebuur voor een woongebouw en 2m voor een garage staan vermeld op dit document.
Gezien dat dit documenten zijn die afgeleverd zijn in januari 2022, zullen de stedenbouwkundige voorschriften die daarop zijn aangebracht nog wel geldig zijn.
Natuurlijk als de medewerkers van het omgevingsloket mijn vrouw en dochter documenten hebben meegegeven die niet meer geldig zijn, dan weet ik het ook niet meer, maar het kan want de bekwaamheid van die medewerkers is alles behalve goed te noemen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De 30% regel voor verhardingen op basis van perceel min oppervlakte woning of op het ganse perceel ( afhankelijk vna gemeente tot gemeente ) is een PLAATSELIJKE RESTRICTIE op de federale wetgeving die stelt dat 80 m²vrijgesteld is. Boven de 80m² zijn verhardingen vergunningsplichtig.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb verschillende keren geschreven dat het 30% van de TOTALE ZUINZONE IS.
Jij bedoelt dat de totale tuinzone hetzelfde is als tuin/perceel zoals jij het hier schrijft.
De 30% regel voor verhardingen op basis van perceel min oppervlakte woning:
Ja wat is dat weer?
Het perceel is 717 m² groot en de bungalow heeft een oppervlakte van 15,12m(l)x 8,56m(B) =129,42m².
717m²- 129,42m² = 587,58m² x 30/100= 176,27m².
Of op het ganse perceel:
717m² x30/100= 215,10m².
is een PLAATSELIJKE RESTRICTIE op de federale wetgeving die stelt dat 80 m²vrijgesteld is. Boven de 80m² zijn verhardingen vergunningsplichtig.
Dus als ik het goed begrijp is er een vergunnings aanvraag verplicht voor :
176,27m² - 80m² = 96,27m².
Of
215,10m² - 80m² = 135,1m².
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IS je verharding meer dan 80 m² : vergunning aanvragen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Is de verharding meer dan 80m² maar minder dan 30% ( tuin of perceeloppervlak , daar wacht ik nog altijd op een correct antwoord op ) dan heb je meer kans op een goedkeuring
Is je verharding meer dan 80m² en meer dan 30% ( tuin /perceel) dan mag je het vergeten : vergunning geweigerd.
Oké bedankt.
Ik zit er in elk geval duidelijk boven als het klopt wat jij hier schrijft.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat ik dan weer niet begrijp dat er geen reactie van de gemeente is gekomen.
Raar.
Maar ja bijvoorbeeld de voorhaag bij onze linkse gebuur aan straat is 2m hoog .Ook aan de overzijde van de straat is er een voorhaag die 2m hoog is.
Nochtans staat in onze verkaveling beschreven dat de voorhaag of betonnen paaltjes en betonplaat met vlechtdraad de 1,1m niet mag overschrijden. Bij alle huizen van de 10 verkavelingen is dezelfde regel van toepassing.
Maar in de twee voorbeelden die ik aanhaal is het zo dat de eerste bewoners van deze 2 huizen, hun huis verkocht hebben aan nieuwe eigenaars.
En opvallend enkel bij deze twee huizen met nieuwe eigenaars zijn de voorhagen 2 m hoog .
Hoe leg je dat uit?
Frappant hoe je een grammaticafout er wel uit haalt maar je eigen fouten niet wil erkennen.
Je mag dat schrijven, fouten afsturen op een ander is een liefhebberij voor jou.
Nog veel succes met je architect , hopelijk vind je iemand die mee gaat met je maar aan de hand van je reacties hier en in andere topics vrees ik dat er veel niet gaan willen samenwerken met iemand met jouw ingesteldheid en attitude .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gelukkig maar zijn alle architecten niet allemaal zo ingesteld als jij , en willen ze ook luisteren naar de noden en vragen over de nieuwe bouwwerken zonder de bouwheer steeds af te keuren.
Ik vrees als jij architect moest zijn je rap failliet zou zijn met je ingesteldheid.
grtz,
gilberto