11

Welke verzekering moet de kosten betalen

Miegem
Miegem
#Verwarming & koeling · 3 jaren geleden

een paar weken geleden liep het water uit de plafond van mijn living.wij hebben direkt gebeld naar de syndicus, die is komen kijken  bij ons  en dan bij de boven buur en heeft gezien dat de  veiligheidsklep  lekte  en naast de afloop  in de vloer liep. de pvc buis  was van buiten  bruin van de  Kalk.? dat is volgens verschillende mensen een privé zaak. Wie moet zijn verzekering  aanspreken : De  Blokverekering of de Verzekering van de  Boven buur ??  Moet ik dan meebetalen in de Francise ???

Van Harte bedankt

Miegem

Alle reacties

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Idd : de planeet der wereldvreemde incompetente experten ...  

Zelf een keer geprocedeerd.  "Expert" schreef een dik verslag vol weerlegbare stommiteiten (vandaar "expert" want elders was m niet meer welkom)  Dan maar verlies genomen omdat tegenexpertise (met ws weer een incompetente clojo) te duur was. 

Als je niet akkoord bent dan argumenteer je t of zwijg je

België heeft/had tot voor enkele jaren idd een probleem met het niveau van (gerechtelijke) experten. 
om op te treden als (gerechtelijk) expert lag de grens heel laag: geen relevante voorkennis die getoetst werd, geen verplichte juridische opleiding, geen ervaring nodig. 
sind enige tijd moet je dat allemaal wel hebben, alsook een jaartje (6 juridische modules in avond of weekend opleiding volgen, doorgaans aan een unief) examen doen en pas dan kan je, mits voorleggen van minstens 5 jr relevante ervaring (of 15 bij gebreke aan relevante vooropleiding) een aanvraag indienen om opgenomen te worden in het nationaal register van gerechtsdeskundigen. 

ik zie ook af en toe confraters waarvan ik denk; ojee, die kent niet eens het principe van communicerende vaten. Of weet niet wat relatieve vochtigheid is. Of warme lucht nu stijgt of niet. Om maar een paar simpele dingen te vermelden.

het zal je maar overkomen dat je een procespartij bent en door zo een kieken uw proces verliest, ook al heb je het recht aan uw kant. Ik heb het al vaak zien gebeuren als technische raad van een partij. 

daarom raad ik iedereen aan om steeds je eigen technische raad te hebben want het kan soms snel verkeerd lopen in een gerechtelijke procedure en dat zou jammer zijn. 

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Ontdek hoe je je huis energiezuinig kan verwarmen en bespaar op energiekosten. Tips over slimme thermostaten, de ideale verwarming en warm water.

Lees meer

Condensatieketel: werking, voordelen en tips voor een correcte installatie en onderhoud

Condensatieketel: werking, voordelen en tips voor een correcte installatie en onderhoud

Ontdek alles wat je moet weten over de condensatieketel: van de werking, prijs, installatie en onderhoud tot regelgeving en slimme combinaties.

Lees meer

8 snelle tips om energie te besparen

8 snelle tips om energie te besparen

Met kleine ingrepen kan je op jaarbasis al heel wat energie besparen. En die kan je perfect zelf uitvoeren. We zetten er enkele op een rij.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag