Idd : de planeet der wereldvreemde incompetente experten ...
Zelf een keer geprocedeerd. "Expert" schreef een dik verslag vol weerlegbare stommiteiten (vandaar "expert" want elders was m niet meer welkom) Dan maar verlies genomen omdat tegenexpertise (met ws weer een incompetente clojo) te duur was.
Als je niet akkoord bent dan argumenteer je t of zwijg je
België heeft/had tot voor enkele jaren idd een probleem met het niveau van (gerechtelijke) experten.
om op te treden als (gerechtelijk) expert lag de grens heel laag: geen relevante voorkennis die getoetst werd, geen verplichte juridische opleiding, geen ervaring nodig.
sind enige tijd moet je dat allemaal wel hebben, alsook een jaartje (6 juridische modules in avond of weekend opleiding volgen, doorgaans aan een unief) examen doen en pas dan kan je, mits voorleggen van minstens 5 jr relevante ervaring (of 15 bij gebreke aan relevante vooropleiding) een aanvraag indienen om opgenomen te worden in het nationaal register van gerechtsdeskundigen.
ik zie ook af en toe confraters waarvan ik denk; ojee, die kent niet eens het principe van communicerende vaten. Of weet niet wat relatieve vochtigheid is. Of warme lucht nu stijgt of niet. Om maar een paar simpele dingen te vermelden.
het zal je maar overkomen dat je een procespartij bent en door zo een kieken uw proces verliest, ook al heb je het recht aan uw kant. Ik heb het al vaak zien gebeuren als technische raad van een partij.
daarom raad ik iedereen aan om steeds je eigen technische raad te hebben want het kan soms snel verkeerd lopen in een gerechtelijke procedure en dat zou jammer zijn.