15

Verhuren : ben totale leek

frin
frin
#Regelgeving · 3 jaren geleden

Dag,

Mijn ouders zouden naar een rusthuis moeten gaan.

De woning komt dan leeg te staan.

De woning is een vervallen plus 100 constructie, maar ze stad midden in het centrum van de stad, grenst aan 2 straten en bevat 5 bouwkavels.

De stad zegt dat dit maar 20000 EUR per kavel is, dus 100000 EUR.  ls je op internet kijkt zie je prijzen tot 600000 EUR voor een gelijk iets.  De meeste immokantoren zeggen dat ze naar de stad gebeld hebben en dat ze max 75000 EUR kunnen bieden, en dan doen ze nons nog een plezier daar de afbraak van de oude woning tot 30000 EUR is.

Vraag 1

Kan ik zo een woning verhuren, ze is met niets up to dat qua de nieuwe klimaatregelingen.

Vraag 2

Wat als ik jaren wacht op een gepaste prijs (me dus niet laat uitbuiten als sukkelaar), kan dit en hoe ?

Alle reacties

0
frin
frin
0 19 Andere particulier
3 jaren geleden

OCMW is wat moeilijk met mijn autisme

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

juridischforum.be   welke categorie

Categorie hoeft niet.Gewoon onder "Stel een vraag" 

0
frin
frin
0 19 Andere particulier
3 jaren geleden

bedankt

0
frin
frin
0 19 Andere particulier
3 jaren geleden

Indien dit gesprek niet nuttig was mag je het deleten.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Pas maar op dat de zorginstelling het huis niet hypothekeerd als waarborg want dat durven ze doen.

Gevolg is dat je het dan zelf niet kan verkopen.. 

Aangezien het huis niets waard is, en enkel voor afbraak diend, is enkel de grondwaarde van belang.

De prijs van de grondwaarde kan je aan je notaris vragen.

Verhuren zou ik met je autisme zeker niet doen, je haalt je een ongekend probleem op de hals als je er niet in thuis bent met verhuur materie, wetten -  kontrakten enz; enz;

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het EPB en EPC: dit is het verschil!

Het EPB en EPC: dit is het verschil!

EPB staat voor EnergiePrestatie en Binnenklimaat, terwijl EPC voor EnergiePrestatieCertificaat staat. Maar wat is nu het grote verschil?

Lees meer

Renovatieplicht bij schenking: wat je moet weten

Renovatieplicht bij schenking: wat je moet weten

Ontdek alles over de renovatieplicht bij schenking. Leer over regelgeving, uitzonderingen en slimme successieplanning om onnodige kosten te vermijden.

Lees meer

Koolstoftaks maakt energie tot 548 euro duurder per jaar

Koolstoftaks maakt energie tot 548 euro duurder per jaar

Ontdek hoe de koolstoftaks vanaf 2027 je energiekosten zal verhogen. Lees welke huishoudens het meest getroffen worden en hoe je kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag