EPC - Aankoop woning
Wij staan op het punt een woning te kopen van een familielid (Oma).
Is een EPC opmaken dan ook nodig voor een verkoop?
Alsook wie doet dit en wanneer?
Alvast bedankt!
EPC - Aankoop woning
Wij staan op het punt een woning te kopen van een familielid (Oma).
Is een EPC opmaken dan ook nodig voor een verkoop?
Alsook wie doet dit en wanneer?
Alvast bedankt!
https://www.epccertificaat.be/epc-wetgeving#uitzonderingen
Uitzonderingen: EPC wanneer niet verplicht?
Ik kwam dit artikel/post tegen.
------------------------------------------------------
Ondertussen heb ik dit gevonden op diezelfde site.
Verkoop van residentiële eenheden zonder enige vorm van publicatie (vb. tussen familieleden)
t/m 31 maart 2022: nee
vanaf 1 april 2022: ja
tja, laat dan een opmaken, en hou het bij,. Er is nog géén enkel besluit dat je verplicht moet renoveren.
Er is enkel een doelstelling tegen 2050, maar das ook alles..
En als het de bedoeling is dat je het gaat renoveren de komende jaren, zorg dat dat het zo slecht mogelijk EPC is.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Huurwoningen moeten vanaf 2030 verplicht een minimaal EPC-label behalen. Ontdek welke impact de renovatieplicht voor verhuurders heeft.
Lees meer
Heb jij een bouwgrond gekocht of ga je jouw woning dit jaar renoveren? Ontdek welke bouw- en renovatieregels er in 2025 veranderen.
Lees meer
Kan je binnenkort een plug-in thuisbatterij zonder elektricien installeren? Synergrid wil de regels aanpassen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen