1

Haard/schouw

tinusbxl
tinusbxl
#Bouwpartners · 3 jaren geleden

Hallo iedereen,

ik had graag mijn schouw opengebroken om er of een inbouwcasette in te bouwen of er een vrijstaande kachel in te zetten.

Ik heb een foto van de bestaande situatie bijgevoegd en een hoe ik het zou willen doen.

hebben jullie tips, handige insturctiesfilms of best practices die jullie willen delen?

Mijn stenen rookkanaal wordt getubeerd.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/79596/1a61d350-67ba-49c9-bae4-9ca9ae04cc34.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=260a52c69f784d6f26c2a950640528a7https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/79596/7c27cdf8-cf02-4c75-9132-d2becb583b81.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=5e255eceac96cf8b9bea81ba2e2af88e

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

De diameter van je schouw bepaald welke kachel er op kan, en een aldan niet getubteerde oude schouw zal eerst moeten opwarmen voor een goede trek. ook een goede optie is de schouw wegbreken en een rvs-geïsoleerde schouw laten steken. (Deze kan dan weer in de muur worden weggewerkt als je dat wil)

Dus de soort schouw combinatie met de diameter zijn bepalend welke kachel er kan staan. 
Een moderne kachel (hoger rendement en minder uitstoot) gaat meestal niet op een oude schouw.

Laat je hierover goed informeren door verschillende kachel verkopers. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag