compromis tekenen
mijn zus en ik hebben een huis geerfd van onze ouders vandaag zou de compromis worden getekend maar ik moet nog geld van mijn zus kan ik de compromis uitstellen tot ze mijn het geld heeft
compromis tekenen
mijn zus en ik hebben een huis geerfd van onze ouders vandaag zou de compromis worden getekend maar ik moet nog geld van mijn zus kan ik de compromis uitstellen tot ze mijn het geld heeft
Als dat twee los van elkaar staande feiten zijn dan zie ik niet in hoe je die erfenis zou kunnen (mis)bruiken om uw zus onder druk te zetten.
dit is geen juridisch forum he.
ik wil die erfenis niet misbruiken
ik had graag zelf het huis behouden voor de zelfde prijs als ze van de kopers krijgt en ze wil het niet aan mij verkopen dus ik laat ook niet met mij leuren hoor
Beste,
Het spijt me maar uw informatie is zodanig onvoldoende, verwarrend en voor interpretatie vatbaar dat je hiermee geen goede raad kunt verwachten.
- je geeft geen verband met de schuld van uw zus aan u met de erfenis van uw ouders.
- het feit dat de compromis voor vandaag gepland is geeft aan dat je veel te laat bent met uw bezwaar, ofwel dat je tot vandaag niet voldoende hebt kunnen aantonen dat je de wil hebt en in staat bent om uw zus uit te kopen.
Sowieso moet je dit dringend nu met de notaris bespreken ipv op dit forum.
Niemand verplicht je om het compromise te tekenen.
En iemand kan je verplichten om uit onverdeeldheid te treden..
Als één van de partijen niet akkoord is met de verkoop, zal het langs de vrederechter moeten...
ik wil die erfenis niet misbruiken
ik had graag zelf het huis behouden voor de zelfde prijs als ze van de kopers krijgt en ze wil het niet aan mij verkopen dus ik laat ook niet met mij leuren hoor
Jij bent toch mede-eigenaar? Zij kan die woning dus nooit in haar eentje verkopen.
Zij kan uit onverdeeldheid treden maar dat is veel complexer. Dat geeft je bovendien de kans om die woning alsnog te kopen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=5580c8fbfc6a74f8449c69712c706b8d)
Vanaf 1 januari veranderen de regels rond registratierechten bij een tweede woning. Minister Weyts wil strengere regels om misbruik te voorkomen.
Lees meer-frederik%20beyens.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=a143ea369ceb9aa338fbf9b213290538)
Vlaams minister van Energie Depraetere lanceert Mijn VerbouwBegeleiding. Verbouwers krijgen zo gratis advies op maat van hun verbouwing.
Lees meer
Alles over de renovatieplicht: regels, kosten, premie en een stappenplan tot label D, C, B en A. Ontdek hoe je jouw woning energiezuinig maakt!
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen