6

compromis tekenen

swaazeke
swaazeke
#Regelgeving · 3 jaren geleden

mijn zus en ik hebben een huis geerfd van onze ouders vandaag zou de compromis worden getekend maar ik moet nog geld van mijn zus kan ik de compromis uitstellen tot ze mijn het geld heeft

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Als dat twee los van elkaar staande feiten zijn dan zie ik niet in hoe je die erfenis zou kunnen (mis)bruiken om uw zus onder druk te zetten.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

dit is geen juridisch forum he.

0
swaazeke
swaazeke
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

ik wil die erfenis niet misbruiken 

ik had graag zelf het huis behouden voor de zelfde prijs als ze van de kopers krijgt en ze wil het niet aan mij verkopen dus ik laat ook niet met mij leuren hoor

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Beste,

Het spijt me maar uw informatie is zodanig onvoldoende, verwarrend en voor interpretatie vatbaar dat je hiermee geen goede raad kunt verwachten.

- je geeft geen verband met de schuld van uw zus aan u met de erfenis van uw ouders.

- het feit dat de compromis voor vandaag gepland is geeft aan dat je veel te laat bent met uw bezwaar, ofwel dat je tot vandaag niet voldoende hebt kunnen aantonen dat je de wil hebt en in staat bent om uw zus uit te kopen.

Sowieso moet je dit dringend nu met de notaris bespreken ipv op dit forum. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Niemand verplicht je om het compromise te tekenen.

En iemand kan je verplichten om uit onverdeeldheid te treden..

Als één van de partijen niet akkoord is met de verkoop, zal het langs de vrederechter moeten... 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

ik wil die erfenis niet misbruiken 

ik had graag zelf het huis behouden voor de zelfde prijs als ze van de kopers krijgt en ze wil het niet aan mij verkopen dus ik laat ook niet met mij leuren hoor

Jij bent toch mede-eigenaar? Zij kan die woning dus nooit in haar eentje verkopen. 

Zij kan uit onverdeeldheid treden maar dat is veel complexer. Dat geeft je bovendien de kans om die woning alsnog te kopen. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Regering sluit achterpoort om woning te kopen met verlaagde registratierechten

Regering sluit achterpoort om woning te kopen met verlaagde registratierechten

Vanaf 1 januari veranderen de regels rond registratierechten bij een tweede woning. Minister Weyts wil strengere regels om misbruik te voorkomen.

Lees meer

Minister van Energie lanceert gratis advies voor verbouwers

Minister van Energie lanceert gratis advies voor verbouwers

Vlaams minister van Energie Depraetere lanceert Mijn VerbouwBegeleiding. Verbouwers krijgen zo gratis advies op maat van hun verbouwing.

Lees meer

De renovatieplicht: alles wat je moet weten over de regels, kosten en impact

De renovatieplicht: alles wat je moet weten over de regels, kosten en impact

Alles over de renovatieplicht: regels, kosten, premie en een stappenplan tot label D, C, B en A. Ontdek hoe je jouw woning energiezuinig maakt!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag