5

niet werkende thuisbatterij

lowiekamiel
lowiekamiel
#Elektriciteit · 3 jaren geleden

Hallo

eind 2021 een thuisbatterij laten installeren met een omvormer van GOODWE. factuur werd volledig betaald. Firma SolarSolarExpert uit Leuven. de monitoring van de batterij via Wifi heeft enkele dagen gewerkt. Sindsdien kan ik niets zien over de werking van de batterij. ik word nu al maanden aan het lijntje gehouden dat er een LANkabel nodig is van het merk Goodwe. deze firma zou niet kunnen leveren. Deze kabel is volgens mij alleen maar nodig om het verbruik te kunnen monitoren op de gsm. ik heb al meerdere mails gestuurd van verbruik, ook van dagen dag we afwezig waren en zo goed als alles van het net hadden afgesloten en toch is er verbruik, dag en nacht. Ook uit de verbruiksstatistieken van Fluvius blijkt dat de batterij niet werkt. er is geen verschil in verbruik tussen 2021 en 2022. met een thuisbatterij die werkt, zou er wel degelijk minder verbruik moeten zijn. Kortom ik heb een investering gedaan, waar ik al 9 maanden geen opbrengst van heb. Bovendien is er ook een fout geslopen bij het doorgeven van de batterij aan Fluvius. de firma beweert dat zij de aanvraag heeft ingediend, maar plots sta ik niet meer op de lijst van Fluvius. VEKA heeft mijn aanvraag voor premie thuisbatterij geweigerd. Ik kan de premie nog aanvragen voor 2022, maar dit bedrag is aanzienlijk lager dan de premie voor 2021. ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd. Nu is mij weer beloofd dat er vrijdag een elektrieker zou langskomen. 

wat kan ik hiertegen ondernemen? graag advies. mvg Carine

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Aangetekend in gebreke stellen.

Een datum vooropstellen dat het systeem volledig werkt zoals zou moeten volgens offerte..

Indien tegen datum het niet opgelost is, advokaat raadplegen en firma dagvaarden in kort geding.

( Je zal wel over de nodige aantoonbare bewijstukken moeten beschikken)

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Kortgeding kan niet Ludo. 
daar zijn specifieke voorwaarden mbt hoogdringendheid die hier natuurlijk niet van toepassing zijn. 

0
lowiekamiel
lowiekamiel
0 1 Bouwer
3 jaren geleden

hallo, het is een moeilijke en dat weet de firma ook.

ik heb de gebruikersstatistieken van Fluvius per dag, per week, per maand en per jaar. daaruit is duidelijk op te maken dat het niet werkt.

mvg

0
Patrick & Hilde
Patrick & Hilde
9 133 Andere particulier
3 jaren geleden

Beste

Het ziet ernaar uit dat de batterij zijn communicatie met de regelaar verloren heeft. ( afstand tussen beide ?)

Een data-kabel tussen batterij en regelaar zou wel eens de oplossing kunnen zijn, of een Wifi repeater (versterker) in de buurt van de regelaar.

Wat je nu al kan doen is : de spanning volledig uitzetten , 10 sec wachten en alles terug opzetten. De reglaar zal heropstarten en met wat geluk de communicatie met de batterij herstellen.

Misschien voor de uitschakeling van de spanning de desktop even uitzetten.

0
Hermario1
Hermario1
1 8 Andere particulier
3 jaren geleden

Beste,

Dat de batterij al 9 maanden mogelijk leeg staat.

Is eigenlijk de grootste zorg...

En dat zou de firma in kwestie ook hun grootste bekommernis moeten zijn.

De rest zal vroeg of laat wel in orde komen.

Namelijk:

Een lege batterij(Li-Ion en aanverwanten) verouderd supper snel zo.(gaat eigenlijk gewoon kapot).

Je mag al zeker rekenen dat de batterij nog maar rond de 60% van haar beloofde capaciteit zal hebben,nadat ze 9 maanden leeg heeft gestaan.

En met "leeg" wordt bedoeld:

Lager dan 20%.

De ideale stockage lading is 80% voor lange stilstands-periodes.

Zeker doorspreken met de firma in kwestie...

Garantie op de capaciteit!!!!!?

Ai...Ai...Ai

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Dit is de snelste manier om te besparen op je elektriciteitsfactuur”

Het energiedieet: “Dit is de snelste manier om te besparen op je elektriciteitsfactuur”

Van zuinige apparaten tot zonnepanelen installeren: energie-expert Paul De Vylder geeft praktische tips om te besparen op je elektriciteitsfactuur.

Lees meer

Een elektriciteitsplan is onmisbaar voor elke elektrische installatie: hier moet je op letten

Een elektriciteitsplan is onmisbaar voor elke elektrische installatie: hier moet je op letten

Ontdek waarom een elektriciteitsplan cruciaal is voor elke elektrische installatie en leer de belangrijkste stappen om er zelf één op te stellen.

Lees meer

Elektriciteit in de badkamer: wat kan en wat niet?

Elektriciteit in de badkamer: wat kan en wat niet?

Wil je een stopcontact plaatsen of verlichting vervangen in je badkamer? Ontdek welke voorzorgen je moet nemen op vlak van elektriciteit.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag