niet werkende thuisbatterij
Hallo
eind 2021 een thuisbatterij laten installeren met een omvormer van GOODWE. factuur werd volledig betaald. Firma SolarSolarExpert uit Leuven. de monitoring van de batterij via Wifi heeft enkele dagen gewerkt. Sindsdien kan ik niets zien over de werking van de batterij. ik word nu al maanden aan het lijntje gehouden dat er een LANkabel nodig is van het merk Goodwe. deze firma zou niet kunnen leveren. Deze kabel is volgens mij alleen maar nodig om het verbruik te kunnen monitoren op de gsm. ik heb al meerdere mails gestuurd van verbruik, ook van dagen dag we afwezig waren en zo goed als alles van het net hadden afgesloten en toch is er verbruik, dag en nacht. Ook uit de verbruiksstatistieken van Fluvius blijkt dat de batterij niet werkt. er is geen verschil in verbruik tussen 2021 en 2022. met een thuisbatterij die werkt, zou er wel degelijk minder verbruik moeten zijn. Kortom ik heb een investering gedaan, waar ik al 9 maanden geen opbrengst van heb. Bovendien is er ook een fout geslopen bij het doorgeven van de batterij aan Fluvius. de firma beweert dat zij de aanvraag heeft ingediend, maar plots sta ik niet meer op de lijst van Fluvius. VEKA heeft mijn aanvraag voor premie thuisbatterij geweigerd. Ik kan de premie nog aanvragen voor 2022, maar dit bedrag is aanzienlijk lager dan de premie voor 2021. ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd. Nu is mij weer beloofd dat er vrijdag een elektrieker zou langskomen.
wat kan ik hiertegen ondernemen? graag advies. mvg Carine