zonder toestemming isolatie en gaten in muur
Ik woon in een rijwoning zonder tuin maar met een koer met omgeven door drie zijmuren van de buren.
Een van mijn buren wil zijn zijmuur isoleren , daarvoor moet hij op mijn koer komen om de werken uit te voeren. De muurisolatie zal dus aan mijn kant geplaatst worden. Ben ik verplicht om daarvoor toestemming te geven? Ik heb al meer info gevraagd over op welke manier geisoleerd zal worden en hoe dik,enz, maar kreeg geen antwoord.
Verleden weekend waren we niet thuis en ondertussen heeft de buur zonder ons medeweten twee gaten gekapt in de zijmuur van het koertje. Ik heb gevraagd waarom en nu blijkt dat er daar verlichtingskoker op moeten komen voor zijn toilet en ook een afvoerschouw voor zijn dampkap. Deze schouw zal dus zo op ongeveer 1 m 50 van de grond komen en daar zullen wij voortduren moeten op kijken vanuit onze living. Om dan nog niet te spreken over geurhinder van de keukendampkap van mijn buren.
Ik heb nooit toestemming geven voor dergelijke verluchtingsroosters en afvoerschouw van de dampkap.
Wat kan ik het best ondernemen?
alvast dank bij voorbaat