wat is tegenwoordig redelijke wachttermijn vooraleer dakwerken worden? uitgevoerd

6

wat is tegenwoordig redelijke wachttermijn vooraleer dakwerken worden? uitgevoerd

Roxyfloxy
Roxyfloxy
#Dak · 3 jaren geleden

Ik heb eind januari 2022 offerte getekend voor dakwerken (gekende dakwerker uit de buurt met goede referenties).

Hij ging de werken rond november komen uitvoeren. Half oktober heb ik al eens geïnformeerd naar de planning maar hij neemt telefoon niet meer op, reageert niet meer op berichten....

Ik weet ook wel dat het niet evident is om voor zo'n werken een strikte planning te volgen maar vind zijn manier alles behalve klantvriendelijk terwijl hij in zijn referentie geprezen wordt owv het nakomen van gemaakte afspraken....ik begin nu al zo wat schrik te krijgen dat hij de werken helemaal niet gaat komen uitvoeren. 

Dus hoe lang wacht ik best nog en vanaf wanneer neem ik best actie?

Alle reacties

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Heb je al iets betaald ?

als je er geen vertrouwen in hebt, dan doen je hem aangerekend in gebreke te stellen (ik veronderstel dat je een contract hebt/overeenkomst voor uitvoering ). 
je geeft hem daarbij bv 2 weken om te beginnen, zoniet beschouw je het contract als eenzijdig door hem opgezegd. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Als er op de offerte geen uitvoerings datum is bepaald ben je gescharreld... 

Wil je het contract verbreken zonder risico op schadevergoeding te moeten betalen wegens inkomstenverlies zul je naar de vrederechter moeten om het contract te laten ontbinden..

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Uitvoering der werken is mondeling (?) beloofd om te doen in de loop van november. We zijn nu 6 november. Het is dus wel erg zinloos om nu al een ingebrekestelling te doen. Zo ook om hem vanaf nu nog maar twee weken tijd te geven en zeker om het anders te beschouwen alsof hij éénzijdig het contract heeft opgezegd.

Het enige wat je kan en moet doen is blijven proberen om een datum van uitvoering vast te krijgen. Dat kan via telefoon, email of door ter plaatse te gaan. Acties ondernemen kan je pas als dit onmogelijk blijft en van zodra de beloofde uitvoeringstijd is overschreden.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Uitvoering der werken is mondeling (?) beloofd om te doen in de loop van november. We zijn nu 6 november. Het is dus wel erg zinloos om nu al een ingebrekestelling te doen. Zo ook om hem vanaf nu nog maar twee weken tijd te geven en zeker om het anders te beschouwen alsof hij éénzijdig het contract heeft opgezegd.

Het enige wat je kan en moet doen is blijven proberen om een datum van uitvoering vast te krijgen. Dat kan via telefoon, email of door ter plaatse te gaan. Acties ondernemen kan je pas als dit onmogelijk blijft en van zodra de beloofde uitvoeringstijd is overschreden.

TS heeft duidelijk geschreven dat dakwerker niet meer reageert en al ruim overtijd is. 
hoelang ga je dan nog wachten?

3 weken?

6weken?

3 mnd?

nog eens 8mnd?

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik denk dat je je vergist hoor. Ik heb nergens gelezen dat de dakwerker al ruim overtijd zou zijn.

Integendeel, TS laat weten dat de werken voorzien waren rond november en we zijn nu pas 6 november.

Een ingebrekestelling is hier dus absoluut niet van toepassing !

Contact zoeken en aandringen op een spoedige uitvoering is de enige boodschap op dit moment !

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Hij ging de werken rond november komen uitvoeren. Half oktober heb ik al eens geïnformeerd naar de planning maar hij neemt telefoon niet meer op, reageert niet meer op berichten....

Dus hoe lang wacht ik best nog en vanaf wanneer neem ik best actie?

Je moet blijven proberen in contact te komen. 
Hij is nog niet overtijd. 
Maar het geen contact wijst op een groot probleem. 
Heeft hij de materialen of wat anders. 
En pas wanneer je dat weet kan je verder stappen. 
De planning was november dat kan dus ook december januari.......... worden. 
Maar jou probleem is Geen contact, bel schrijf ga langs enzovoort 

En wanneer dit geen (bevredigend) resultaat oplevert (zorg voor bewijzen: sms, e-mail, bel pogingen, eventueel aangetekend schrijven), dan pas kan je aan een ingebrekestelling denken  

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Op zoek naar een dakbedekking voor een plat dak? Ontdek de verschillende soorten roofing en hoe je ze correct plaatst, onderhoudt en herstelt.

Lees meer

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.

Lees meer

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag