Dakwerker met inhoudingsplicht: doen of niet?

20

Dakwerker met inhoudingsplicht: doen of niet?

chrisdr60
chrisdr60
#Isolatie · 2 jaren geleden

De interessantste offerte (niet qua prijs maar technisch gezien en qua gedetailleerdheid) voor onze isolatiedakwerken komt van een firma die 2 weken geleden inhoudingsplicht had voor de sociale zekerheid en vandaag nu blijkbaar ook nog voor de fiscus.

Zouden jullie al dan niet in zee gaan met zulk bedrijf? Ze zeggen dat hun orderboekje goed gevuld is en zouden bij ons de werken komen doen in januari 2023. Ze zeggen  ook dat ze voor ons niet speciaal materialen moeten kopen en alles in voorraad hebben. Zou ik vragen om (bijna) alles pas na voltooiing van de werken te betalen? Het gaat over een kleine 20.000 euro.

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je kan jezelf wijsmaken wat je wilt maar uiteindelijk draait het gewoon om centen, daar is helemaal niks mis mee. Waarom zou je anders riskeren om met ze in zee te gaan? Er zijn honderden dakwerkers die je een offerte kunnen bezorgen waar jij blijkbaar naar op zoek bent. Als je meer details wil kan je die ook gewoon vragen aan de dakwerkers waar je al een offerte van gehad hebt.

Als je naar het forum gekomen bent met het idee een soort  bevestiging te willen krijgen dat je er toch goed aandoet met ze in zee te gaan dan ben je misschien niet op de juiste plaats terecht gekomen.

Enige reden waarom je toch met ze in zee zou kunnen gaan is dat ze opmerkelijk goedkoper zijn en je geen voorschot moet betalen tot alles geplaatst is en je wil riskeren dat je als ze faiiliet gaan je geen garantie meer hebt op je dak (waarbij je in principe nu zoveel goedkoper moet uit zijn om dan een andere dakwerker te kunnen betalen).

Als hun orderboek inderdaad zo vol staat is dat ofwel een fabeltje om je vertrouwen te wekken of is er toch iets mis in hun bedrijfsvoering.

0
chrisdr60
chrisdr60
0 9 Andere particulier
2 jaren geleden

Dit is mijn laatste reactie op dit topic want het begint vermoeiend te worden.

De firma in kwestie is de tweededuurste van de 5 offertes. Er is een verschil van meer dan 30% met de goedkoopste.

Case closed

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Dit is mijn laatste reactie op dit topic want het begint vermoeiend te worden.

De firma in kwestie is de tweededuurste van de 5 offertes. Er is een verschil van meer dan 30% met de goedkoopste.

Case closed

--------------------------------

Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil..  

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

En als meneer toch zo ne slimmen is. de term "opdrachtgever" slaat op IEDEREEN DIE EEN OPDRACHT GEEFT AAN EEN ANDER. Dus ook particulieren. Echt die snapt het niet hé.

0
0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Hoe dan ook, het feit dat er een inhoudingsplicht is uitgesproken ivm met die firma is niet positief te noemen.

De firma zit zoals men dat zegt in slechte papieren. 

Dat hoeft niet persé op een fiasco uit te draaien maar de kans is in dat geval gewoon veel groter dan bij andere firma's.

Laat u ook niet misleiden door mooie verkooppraatjes, professionele web-sites of technisch goed opgestelde en gedetailleerde offertes. Het is op de werf dat de kwaliteit pas zal blijken.

De vlag dekt niet altijd de lading.

0
Patrico
Patrico
2 jaren geleden

Op naar een volgend topic ... "Help mijn dak is slecht gelegd en mijn aannemer is failliet"

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Een particulier moet er niet van wakker liggen of u al dan niet op de lijst staat. Hij mag sowieso niets inhouden op uw factuur.

Een zelfstandige of vennootschap, d.w.z. aan wie u ‘met medecontractant’ factureert, moet wel controleren of u op die lijst staat en in voorkomend geval de nodige inhoudingen doen.

0
Patrico
Patrico
2 jaren geleden

En welke is het nu geworden?

0
chrisdr60
chrisdr60
0 9 Andere particulier
2 jaren geleden

En welke is het nu geworden?

Ben er nog niet uit.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes voor isolatiewerken

Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes voor isolatiewerken

Wil je je energierekening verlagen? Laat je woning isoleren door vakmensen uit de buurt. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zelf je woning isoleren is dé lenteklus bij uitstek: zo pak je het aan

Zelf je woning isoleren is dé lenteklus bij uitstek: zo pak je het aan

De lente is de ideale periode om je woning te isoleren. Zo is je woning energiezuiniger tegen de winter. Maar hoe doe je dat: zelf je woning isoleren?

Lees meer

Isoleren: prijs, premies, materialen en plaatsing

Isoleren: prijs, premies, materialen en plaatsing

Ga je isoleren? Ontdek de prijzen, premies en de materialen. Maar ook: hoe dik moet je isoleren en hoe moet je dak, vloer en (spouw)muren isoleren?

Lees meer

Wat is de prijs van dakisolatie? Ontdek de prijs per m²

Wat is de prijs van dakisolatie? Ontdek de prijs per m²

Je dak isoleren is de snelste stap naar een energiezuinige woning. Maar op welke premies heb je recht en wat is de prijs van dakisolatie?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag