5

Wachtgevel

Remi
Remi
#Ontwerp · 3 jaren geleden

De wachtgevel van mijn woning staat volledig op mijn eigendom en grenst aan de perceelsgrens. Er is geen aanbouw vanwege de buur.

Mag ik elektriciteitsbuizen, dakgoot, waterafvoergoot op de wachtgevel bevestigen (deze zullen ‘hangen’ boven de eigendom van de buur) ?

Bijkomende vraag: mogen isolatiepanelen op mijn wachtgevel worden bevestigd? En zo ja, tot welke dikte?

De buur gebruikt de ruimte tussen mijn wachtmuur en zijn woning als oprit naar de garage. Zijn oprit is momenteel 2,8 m breed. Een vermindering van deze breedte door het aanbrengen van isolatie op de wachtmuur kan het gebruik van de auto (openen van de autodeuren) problematisch maken.

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Je zal allezins schriftelijk toestemming van je buur moeten vragen omdat dit niet in het belang van de samenleving als geheel en voor iedereen en het welzijn van het volk  nuttig of gewenst is.  

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Je buur zal er misschien niet blijven wonen of van mening veranderen. Dus daarom overkomst op schrijft. Voor wat en hoeveel cm de isolatie bv. 

Wanneer buur het wil kan je altijd een strook grond van bv 20 cm kopen. Dan komt de isolatie op eigen grond 

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Je hebt sowieso niet het recht om dat zonder toestemming te doen. En als ik me in de plaats van de buurman probeer te stellen dan zou ik niet toestaan om de oprit met minstens 15 cm te versmallen.

Ik zou een oplossing zoeken aan de binnenkant van uw muur.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
3 jaren geleden

Waarom zou je de grond en wachtgevel daarvoor gebruiken? Blijf met alles op je eigen stuk grond.

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
3 jaren geleden

Als buur zou ik dit niet toestaan en de verwijdering eisen als je t zonder toestemming deed.  Blijf op uw grond.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag