Dampscherm correct?
Alle reacties
Er komt inderdaad nog balast op het dak. 
dampscherm- isolatie - epdm- kiezeltjes en zonnepanelen. 
Een dampscherm moet altijd verkleefd/gebrand/whatever worden op bepaalde plaatsen anders heeft het geen nut. 
de meeste fabrikanten verplichten dat ook in de technische fiche. 
ik ben wel eens benieuwd naar de uitleg van de aannemer hoe de  wind dat kan lostrekken. 
-En van het vocht dat er nu onder zit ligt precies ook niemand wakker. 
-En dat het een dampscherm is voor industriebouw ook niet. 
En nog steeds heeft niemand het andere probleem gezien. 
Ik kijk al uit naar het volgende topic :
"help! Mijn dakrand is verschoven".
Er komt inderdaad nog balast op het dak.
dampscherm- isolatie - epdm- kiezeltjes en zonnepanelen.
In dat geval zou dat dampscherm voor mij niet persé verkleefd moeten worden aan de ondergrond, tenzij als voorzorg in geval het een langere tijd zo moet blijven liggen zonder verdere belasting. Als er nu bijvoorbeeld een storm zou opsteken kan het er af gerukt worden indien het slechts minimaal of niet verkleefd zou zijn.
(Mss moet iemand hier eens nadenken over wat wat er met het vocht onder het dampscherm zou gebeuren, mocht het dampscherm niet bevestigd zijn...)
Daar mag natuurlijk geen vocht zitten !
En moest het er accidenteel toch zitten dan zie ik niet welk voordeel een al dan niet verkleving van het dampscherm daar bij zou kunnen hebben. Het zal er dan sowieso langs onder uit moeten uitdruppelen of verdampen.
Maar het zit er wel.
Ook vreemd dat men gekozen heeft voor een dampscherm van klimaatklasse 4.
Maar men ziet meteen dat deze dakwerker eerder industriebouw doet en weinig weet van particuliere bouw. 
het gebruikte dampscherm is eigenlijk voor een metalen platendak voor industrie. 
en in wat verschilt industriebouw dan met particulier betreffende de werking van het dampscherm, ik dacht dat de bedoeling van dat scherm in beide gevallen identiek is...

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken
Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie
Benieuwd naar de prijs van een nieuw dak? Ontdek wat een nieuw dak kost per vierkante meter, welke premies er zijn en hoe je kan besparen.
Lees meer
Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden
Wil je een hellend dak plaatsen of renoveren? Lees meer over isolatie, dakbedekking en slimme integraties zoals zonnepanelen en dakvensters.
Lees meer
De juiste dakpannen kiezen? Ontdek de soorten en praktische tips voor plaatsing en onderhoud
De juiste dakpannen voor jouw dak kiezen? Ontdek de soorten, materialen, kleuren, prijzen en praktische tips voor plaatsing en onderhoud!
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen