Kan ik mijn onbegaanbare zolder via verluchtingsgaten isoleren?

5

Kan ik mijn onbegaanbare zolder via verluchtingsgaten isoleren?

Bono
Bono
#Isolatie · 2 jaren geleden

Een gelijkvloerse huis (10m X 20m) met geïsoleerd schuin dak. Alleen bereikbaar langs beide uiteinden (20m)  via 3 verluchtingsgaten. Is het de moeite om te isoleren? Hoe? Via inspuiting van korrels? Wie zou dit kunnen uitvoeren? 

thx

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ik begrijp uw vraag niet goed. Je zegt dat het schuin dak geisoleerd is. Wat wil je dan nog meer isoleren ? Je spreekt ook van enkel drie verluchtingsgaten, zijn die gaten dan voldoende ruim om langs daar op de zolder te komen ? 

0
Bono
Bono
0 1 Verbouwer
2 jaren geleden

Eerst heb je de zoldervloer, dan een niet bereikbare ruimte (verlucht met 2 X 3 verluchtingsgaten) met max hoogte van 1 m. Dan heb je een schuin dakwerk (max 1m) dat geïsoleerd is (om uitzetting op te vangen, lengte dak is 20m).

Mijn vraag : kan ik de zoldervloer isoleren, want ik vrees dat ik mijn warmte verlies in de zolderruimte die steeds verlucht wordt via de verluchtingsgaten? een laag aanbrengen tussen de zoldervloer en de zolderruimte waar ik niet op kan komen, maar wel kan bereiken via de verluchtingsgaten

thx

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Waar zijn de verluchtingsgaten voor???

0
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel
2 jaren geleden

Een gelijkvloerse huis (10m X 20m) met geïsoleerd schuin dak. Alleen bereikbaar langs beide uiteinden (20m)  via 3 verluchtingsgaten. Is het de moeite om te isoleren? Hoe? Via inspuiting van korrels? Wie zou dit kunnen uitvoeren? 

thx

Neen, dat gaat niet. 
er zal fysiek toegang moeten voorzien worden tot de zolder. 

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Bono,

Het is een beetje gissen want de situatie is me nog altijd niet duidelijk, maar is het als volgt: 

Een zolderruimte onder een langgerekt puntdak waarbij de langse puntig uitlopende zijkanten van de zolder zijn weggewerkt door lage muurtjes die op die manier aan weerszijden kleine verloren ruimtes, driehoekig in doorsnede, vormen ? Een soort van kruipruimtes dus die je nog kan bereiken via kleine openingen in die muurtjes ?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag