Bij plaatsing van inloopdouchebak van 1m80 toch maar wandtegels tot 1m20 plaatsen?

5

Bij plaatsing van inloopdouchebak van 1m80 toch maar wandtegels tot 1m20 plaatsen?

beginner
beginner
#Badkamer · 2 jaren geleden

wordt dit gedaan? Bij een inloopdouche van 1m80 toch de tegels maar plaatsen tot 1m20 ( zoals de glaswand)?

Hoe groot moet een inloopdouche zijn? We hebben zelf geen douche en we hebben geen idee. Standaard werd voorzien van een douche 1m20 tot 90. Gaat er dan zoveel water over de tub? Enkele spatten?

Wie heeft ervaring?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3482 Andere particulier
2 jaren geleden

120 cm is de breedte.  De hoogte is 180cm of zelfs meer.  Betegel tot minimaal de glashoogte.  "Beter" is tot aan t plafond in de doucheruimte.

0
beginner
beginner
0 1 Andere particulier
2 jaren geleden
Beste Ik heb mijn vraag misschien raar gesteld. We hebben de mogelijkheid om standaard een douche te plaatsen van 1m20 op 90 met ook een douchescherm van 1m20 op 90 lang. We zouden graag daar naar een inloopdouche gaan van 1m80 op 90 omdat we toch hoorden van mensen dat er veel water uit de douche van 1m20 op 90 valt. Maar standaard wordt dus ook maar 1m20 betegeld tot de plafond omdat de douche maar 1m20 is. Kunnen we dat toch behouden bij een installatie van een douche van 1m80? Of is dat onverstandig?
0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Snap het probleem niet.

Je neemt een inloopdouche van 1.80 op 90 dan bepaal je toch zelf hoe lang en hoe hoog je gaat tegelen ?

Hier zelfs NIET getegeld maar gewerkt met Tadelakt. ( marokkaans stucwerk)

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Alles kan, maar niets moet...

Als je niet gaat betegelen, tot plafond hoogte ga je er later spijt van krijgen dat je niet beslist hebt tot plafond hoogte te gaan.. 

0
Charel
Charel
932 5435 Andere professioneel
2 jaren geleden

Misverstand vrees ik !

Het gaat volgens mij niet over de hoogte maar over de lengte van de betegeling.

Het douchescherm komt in de lengte dus 180 cm ver ipv 120 cm. 

Wellicht kan het geen kwaad dat de muur (waarop het kraanwerk en de sproeier zijn gemonteerd ?) dan slechts 120 ver betegeld is, op voorwaarde dat de muur voorbij de tegels ook behandeld is met een waterdichte en afwasbare verf (bijvoorbeeld epoxyverf of pu- verf).

Echter esthetisch lijkt het me veel beter dat de betegeling even ver komt als het douchescherm.

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu
Vraag nu je gratis offertes aan voor je nieuwe badkamer

Vraag nu je gratis offertes aan voor je nieuwe badkamer

Of je nu kiest voor praktisch of luxe, wij helpen je verder. Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan van badkamerexperts bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De ideale badkamertegels kiezen: alles over soorten, stijlen en plaatsing

De ideale badkamertegels kiezen: alles over soorten, stijlen en plaatsing

Ontdek alles over badkamertegels: soorten, stijlen, formaten en prijs. Leer hoe je zelf kunt betegelen en welke keuze het beste voor jou is.

Lees meer

Badkamer: inrichting, materiaalkeuze, prijs en onderhoud

Badkamer: inrichting, materiaalkeuze, prijs en onderhoud

Je badkamer inrichten? Ontdek tips om jouw droombadkamer te realiseren binnen jouw budget: van een optimale indeling tot slimme materiaalkeuzes.

Lees meer

Badkamerrenovatie: prijs, tips en stappenplan voor het beste resultaat

Badkamerrenovatie: prijs, tips en stappenplan voor het beste resultaat

Benieuwd wat de prijs is van een badkamerrenovatie? Vergelijk prijzen, ontdek bespaartips en plan jouw droombadkamer binnen budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag