13

Isolatie rond veluxen

Florentina
Florentina
#Isolatie · 2 jaren geleden

We hebben een goed geïsoleerd dak met 40 cm cellulosevlokken. In het voorjaar waren de 20jaar oude veluxen (4 stuks) aan vervanging toe. Deze zijn vervangen door veluxen met 3 dubbel glas en er zijn ook rolluiken geplaatst. 

Nu de eerste vrieskou er is zien we duidelijk dat de isolatie rond de veluxen niet correct terug is. De dakpannen rond de 4 veluxen blijven rijmvrij. De plaatser had ons nochtans verzekerd dat ze dit goed zouden doen en ook hadden gedaan. 

Kunnen we hiertegen verhaal halen bij de plaatser of moeten we dit maar zelf oplossen?

Alle reacties

0
Florentina
Florentina
1 19 Andere particulier
2 jaren geleden

De veluxen zijn vervangen zonder de binnenafwerking te vervangen. Probleem is dat de dakisolatie bestaat uit cellulosevlokken. Die zitten tussen een vlies dat door het verwijderen van de oude veluxen is kapotgetrokken. Gisteren heeft mijn man op het dak 1 pannenrij verwijderd aan 1 velux. Daar aan de buitenkant gezien dat de isolatie inderdaad verwijderd is en niet meer aansluit. Opgevuld met rotswol. Deze ochtend (- 7°) was die nieuw geïsoleerde zijde berijmd dus het ligt wel degelijk aan de isolatie. We zullen het zo geleidelijk zelf aanpakken. Eerst de veluxen in de ruimtes die verwarmd worden (overloop en badkamer) en de rest later. 

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Met het vlies bedoel je dan de onderdakfolie ? En die sluit nu niet meer aan bij het nieuwe raamkader ?

Glaswol gepropt onder de slabbe waar de pannen op liggen en zo tot tegen het raamkader ?

Niet helemaal koosjer maar kan een voldoende oplossing zijn.

Gelukkig heb je een handige man 👍.

0
Florentina
Florentina
1 19 Andere particulier
2 jaren geleden

Ja. Is voorlopig. In het voorjaar zal mijn handige man 😃😉 de binnenafwerking losmaken en dan de isolatie zo terug herstellen. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag