Om de bouwer verantwoordelijk te stellen , zal je deze moeten dagvaarden voor de rechtbank of minstens hem met een aangetekend schrijven in gebreke stellen.
Zoals hier al een paar keer in de berichten is gezegd, dan weer weggeklikt, terug gezet , ik hoop dat dit bericht dus blijft staan. Je zal eerst de OORZAAK voor die verzakking moeten laten vaststellen. En dat kan niet via een of ander forum.
Het kan zijn dat de purschuim is ingezakt, het kan zijn dat er een stabiliteitsprobleem is met de fundering, het kan zijn dat er en uitspoeling is van de ondergrond door lekken in leidingen, het kan zijn dat je plinten verschuiven.
Ofwel, als je technisch voldoende kennis heeft , dan zoek je dit zelf uit. Indien niet dan is het best dat je professionele hulp in roept om te zoeken naar de oorzaak. Dit kan uitgevoerd worden door een architect, een bouwexpert of zelfs een aannemer.
Aan de hand van die bevindingen kun je dan overwegen om de verkoper/ bouwer in gebreke te stellen.
Deze bevindigen kun je natuurlijk altijd op een bouwforum laten aftoetsen door de lezers en gebruikers. En, als ze niet in elkaars haren zitten en de reacties wegklikken, er zitten op forums wel deskundige die belangeloos en gratis hun kennis willen in dienst stellen.
Persoonlijk denk ik dat dit 2 problemen zijn.
Te snel de vloer gestoken en de plinten zo dat deze geen kans hadden om zicht te zetten en uit te harden. Dus kit alles terug op en gedaan.
En het ander probleem de lekken in de leidingen .
Dit kan met elkaar te maken hebben maar dan zou ik niet verwachten dat de vloerplaat over gans zijn oppervlakte overal evenredig gaat zakken.
Opmerking: architect, bouwexpert, bouwdeskundige staan onafhankelijker dan een aannemer.