Dit topic is afgesloten door de moderator. Je kan dus geen reacties meer plaatsen.

13

Barsten in vernieuwde cementering

Nico 9418
Nico 9418
#Fundering · 2 jaren geleden

Ik heb 3 van de 4 kelder muren opnieuw gecementeert met toroseal wr . Nu in de afgelopen 3 dagen komt er op 1 muur barsten in tevoorschijn en steeds meer als ik er op tik klikt het hol precies als de cementering niet hecht moet er wel bij vermelden dat deze muur het meeste last heeft van grondwater. In bijlage foto´s van de barsten 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/82821/20221229101052-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=17a89f7113cfdfcf98a872adc8892201https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/82821/20221229101102-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=507611b85267975ff96d5d889fa80221https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/82821/20221229101138-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=eb39c33f963ef6915dfded051634ecc8

Alle reacties

0
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel
2 jaren geleden

Meerdere mensen, incluis topicstarter, melden dat de oorzaak buiten te zoeken is, wat altijd het geval is. 
het is duidelijk dat je graag bekuiping,ventilatie en bepleistering verkoopt maar wordt het niet eens tijd dat je op zoek gaat naar de oorzaak ipv dingen te willen aansmeren en dan toch maar je grote gelijk gaat zoeken in een onbestaande verkeerde plaatsing van de pleister, zelfs tegen beter weten in van de winkel die het verkocht heeft ?

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
2 jaren geleden

Waar je het haalt dat ik bekuiping, ventilatie of zelfs bepleistering zou verkopen of zoals je zegt "aansmeren", begrijp ik niet. Ik verkoop helemaal niets! Niet openlijk en niet stiekem. 

Zoals ik eerder al zei, ik noem hier enkel een paar mogelijke oorzaken, zonder eventuele andere oorzaken al bij voorbaat uit te sluiten.

Ik wil daar graag verder over van gedachten wisselen, maar dan op een volwassen en ongefrustreerde manier. Misschien moet je zelf ook eens een poging tot verklaring en/of oplossing wagen ipv degenen die dat doen te schofferen?

0
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ik verkoop hier niets, nada, niente, noppes. 
Maar wel geef ik gratis advies vanuit de praktijk over echte oplossingen en geen geleuter over ventilatie of doorbomen over pleister tegen vochtinfiltraties. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.

Lees meer

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.

Lees meer

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag