Regenwaterput te hoog
Voor de goede orde start ik hier even een nieuw topic omtrent het plaatsen van mijn regenwaterput. Nogmaals bedankt aan iedereen die zijn input geeft. Dit wordt geapprecieerd.
Nu is het zo dat er gisteren een regenwaterput geplaatst werd in mijn voortuin. Doordat de grond is beginnen invallen (uitgelopen mazouttank) en de installatie vrij snel is moeten gaan, zit deze iets te hoog, en zou de leiding te laag in de put komen met te veel volume verlies van de put als gevolg.
Oplossing van de aannemer is om een sifon te voorzien op de buis naar de regenput, confer de afbeelding en tekening hier bijgevoegd.
Hier blijft dus water in staan, wat uiteraard niet ideaal is. Mijn vraag gaat over het bereiken van deze 'sifon' in geval dat hier toch sediment zou ophopen: is deze voldoende bereikbaar vanuit de put, rechts op de afbeelding? Of moet ik hier op een andere manier dan via de regenput een toegang toe voorzien?
De sifon werd getest en alles werkt prima, mijn hoofdbekommernis is het ophopen van eventueel vuil (kan ik dit extra vermijden bv door plaatsing van een filter)?
Alvast bedankt!
Julian