isolatie 6cm isover + PUR 10cm op gipsplaten

14

isolatie 6cm isover + PUR 10cm op gipsplaten

dubster1
dubster1
#Isolatie · 2 jaren geleden

Voor zolderrenovatie zouden wij graag 60MM isover gebruiken tussen de spanten, die afgeslaan zijn met menuiserit platen. Aan de binnenkant zouden we hierop een dampscherm plaatsen. Daarna, op dampscherm aan de binnenkant zouden gipsplaten komen met 80 of 100mm PUR aangelijmd.

Reden van deze opstelling, wij kunnen deze materialen zeer goedkoop kopen. We weten dat rotswol (over het algemeen) goedkoper is dan gipsplaten/isolatie maar toch willen wij graag deze opstelling gebruiken.

Belangrijk is dat deze opstelling bouwtechnisch in orde is, denk daarbij bv aan dauwpunt/condensvorming bij plaatsen van slechts 60mm isolatie tussen onderdak en dampscherm? Premies en dergelijke zijn niet relavant, enkel moet deze opstelling bouwtechnisch goed zijn.

Alvast bedankt voor uw mening

Alle reacties

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

Zou het dan wel zin hebben om het eerste dampscherm weg te halen????

Om daarna de plaaten inclusief dampscherm of een los dampscherm te plaatsen bij de extra isolatie. 

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Dat is het hem net, je weet helemaal niet wat TS gaat plaatsen. 
her eerste dampscherm zou dan ook helemaal geen zin hebben. 

TS heeft het eerste dampscherm nog niet geplaatst, dus zou ie het beter ook niet plaatsen want heeft geen zin en betekent alleen een meerkost indien er na de tweede isolatie nog een dampscherm voorzien wordt. 

Er dient dus niets afgebroken te worden, enkel minder geplaatst.

Exact ! Dat was dan ook mijn punt en vandaar de raad van zowel Carl als mezelf om die platen na te zien. 

0
dubster1
dubster1
0 1 Verbouwer
2 jaren geleden

Excuses voor de late reactie. Meer info over de platen:

https://www.recticelinsulation.com/be-nl/eurothane-g

https://www.recticelinsulation.com/be-nl/eurothane-g

Het lijkt me dus mogelijk om deze platen te gebruiken, zelfs in combi met de glaswol, als er tussen deze 2 geen dampscherm wordt geinstalleerd

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden
Inderdaad, de opbouw is hiermee dan helemaal volgens de regels.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Je energieverbruik verlagen doe je met muurisolatie. Ontdek meer over de materialen, voor- en nadelen van binnen- en buitenmuurisolatie en de prijs.

Lees meer

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Tot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.

Lees meer

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Om een plat dak na te isoleren, ga je best langs de buitenkant te werk. Dat kan via een warm dak of omgekeerd dak. Beiden hebben hun voor- en nadelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag