2

Water in tuinhuis

Torben
Torben
#Veranda en bijgebouwen · 2 jaren geleden

Bij de drukte van de werken aan ons huis hebben we helaas wat te weinig aandacht besteed aan het uitdenken van ons tuinhuis.

dit tuinhuis met aangrenzend afdak staat op een doorlopende beton plaat. helaas zorgt dit er voor dat er bij regenweer water in het tuinhuis zelf komt (helaas zit er hier een kleine zonk in de beton).

ik heb de voeg tussen de balken van het tuinhuis en de beton al met EPDM trachten af te kitten maar dit blijft telkens maar kort werken (wellicht door de zetting van het hout). ik ben dus op zoek naar een permanentere oplossing.

momenteel denk ik aan volgende mogelijke oplossingen:

- aan de binnenzijde van het tuinhuis een boor in Alsan voorzien om de voeg te dichten. met een doek ingewerkt zou dit waarschijnlijk beter tegen de zettingen bestand zijn.

- op het laagste punt in de zonk een kernboring uitvoeren en hier een infiltratiebuis in voorzien met een roostertje zodat het water niet in het tuinhuis blijft staan.

heeft er iemand ervaring met dergelijke problematiek? Alle hulp is méér dan welkom

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Tuinhuis afbreken. Steen metsen op de betonplaat, en op de steen tuinhuis terugplaatsen,..

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Hoe is de buitenkant van de wanden afgewerkt ? 

Indien horizontale beplanking zou je de onderste plank kunnen weghalen om er een roofingslabbe achter omhoog te zetten en die vervolgens over de betonplaat en tot onder het maaiveld vast te branden.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Met een terrasoverkapping creëer je schaduw en comfort in je tuin. We lijsten de nieuwste terrasoverkappingen op.

Lees meer

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Je auto op een overdekte plaats parkeren? Dan kan je kiezen voor een carport. Ontdek welke materialen er zijn en op welke prijs je moet rekenen.

Lees meer

Wellness in je tuin? Belgische fabrikant introduceert sauna in mortex

Wellness in je tuin? Belgische fabrikant introduceert sauna in mortex

Je eigen wellnessruimte in je tuin? Thermalux stelt met de MOR-saunacollectie de eerste buitensauna voor die volledig bekleed is met mortex.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag