Mag buitenmuur isolatie nat worden door bv regen?

15

Mag buitenmuur isolatie nat worden door bv regen?

Vilis
Vilis
#Isolatie · 2 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Welke isolatie mag nat worden bv door regen?

We willen wel al isoleren, maar twijfelen nog over de bekleding van de buitenmuur

1
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel
2 jaren geleden

Welke keuzes van afwerking overweeg je?

buitenafwerking is een concept en dient dan ook gerespecteerd te worden. 
je kan niet zomaar beginnen te mixen. 
dus ofwel denk je nog even door ivm afwerking om dan alles in 1 keer correct te laten uitvoeren, ofwel, als dat budgettair niet kan, toch op voorhand keuze maken en de juiste, passende isolatie laten plaatsen MAAR die dan volledig laten afschermen met zeil of een opgespannen plastic zoals ze dat met wachtgevels doen. 

zo koop je wat tijd en kan je budgettair spreiden. 
maar je zal altijd het geheel op voorhand moeten doordenken want de keuzes liggen dan ook vast. 

Alle reacties

0
Seesnake
Seesnake
2 jaren geleden

Weet dat de lijm voor steenstrips duur is , net zoals de steenstrips zelf. 

als buitengevel is dat niet goedkoper dan eender welk ander concept. 

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

Weet dat de lijm voor steenstrips duur is , net zoals de steenstrips zelf. 

als buitengevel is dat niet goedkoper dan eender welk ander concept. 

In dat geval wint het vrouwtje 😅😅😅

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ik weet niet wat het duurste is isolatie met steenstrips of isolatie met daarop een beplanking. Ik denk dat gevelisolatie met crépi het goedkoopst is.

Maar als je voor het uitzicht van steen gaat dan zullen steenstrips op isolatie wel veel goedkoper zijn dan een gewoon gemetselde baksteen met isolatie in de spouw.

0
Seesnake
Seesnake
2 jaren geleden

De oplossing met steenstrips is doorgaans duurder dan een gemetselde façade, mede door de lijm. 
kijk maar naar het anderen topic over lijm. 

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je zou best gelijk kunnen hebben als je zuiver naar het verschil kijkt tussen een gemetselde muur en één met steenstrips.

Je mag echter niet vergeten dat je bij een gemetselde muur nog een bijkomende fundering zult moeten voorzien terwijl dit bij isolatie met steenstrips niet nodig is.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Je energieverbruik verlagen doe je met muurisolatie. Ontdek meer over de materialen, voor- en nadelen van binnen- en buitenmuurisolatie en de prijs.

Lees meer

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Tot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.

Lees meer

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Om een plat dak na te isoleren, ga je best langs de buitenkant te werk. Dat kan via een warm dak of omgekeerd dak. Beiden hebben hun voor- en nadelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag