Koperen dakgoot in combinatie PVC buizen

5

Koperen dakgoot in combinatie PVC buizen

Joljorr
Joljorr
#Dak · 2 jaren geleden

We hebben een koperen dakgoot. Kunnen we daarop PVC afvoerbuizen koppelen?

Er is een dakwerker bij ons komen kijken en die rade ons af om dit te doen. Volgens hem zou door het koper de PVC buizen op termijn kunnen aangetast worden. Klopt dit?  

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ook straf UV licht mocht u op een zonnekant zitten zal uw pvc aantasten hoor. Denk dat je dat moet bekijken in de tijd waarop zo iets gebeurt. Zelfs gewone pvc buizen blijven onde rnormale omstandigheden geen eindeloos leven leiden. Wij/ik zitten in een andere branche maar zelfde materialen combinaties en nog nooit pvc aangetast geweten door koper en in ons/mijn specifiek geval zelfs brons.

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
2 jaren geleden

Wellicht verwart men de combinatie koper/pvc met de combinatie koper/zink.

Zinken buizen mogen nooit stroomafwaarts van koper gebruikt worden.

Pvc kan zonder problemen, maar ethetisch vind ik het niet kloppen, een duurzame koperen goot met daaronder een goedkope plasticbuis.

0
LeaD
LeaD
13 242 Andere professioneel
2 jaren geleden

Dan zouden de afvoerbuizen in de grond ook in koper moeten ?

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
2 jaren geleden
Voilà, er klopt dus geen jota van wat die dakwerker u vertelde. Wellicht bedoelde hij een zinken afvoerbuis.
0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

Dan zouden de afvoerbuizen in de grond ook in koper moeten ?

Als je een mol bent wel 😅😅😅😅, het gaat natuurlijk ook om het zicht. Het gedeelte wat je eventueel vervangt met dakwerken

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.

Lees meer

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?

Lees meer

Wat kost een dakgoot?

Wat kost een dakgoot?

Dakgoten vind je in verschillende materialen, met elk hun troeven en nadelen. En uiteraard: een grote impact op de kostprijs. Wat kost dat nu eigenlijk?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag