Vloerverwarming Begetube AL Profitherm (Sack) vs. Thermoduct Profi (Easykit)
Ik ben in de beslissingsfase om mijn technieken bij Sack vs Easykit zelfbouw te doen (ik ben handig maar heb te weinig kennis om de technieken volledig op eigen houtje te gaan doen).
Nu is mijn vraag of er een duidelijk voordeel is van de Begtube AL Profitherm van Sack tov de 5-lagige Thermoduct Profi buizen van easykit.
Vanuit Sack werd mij verteld: 30 jaar garantie op hun buizen tov 10 jaar garantie op die van Easykit, dit behoeft verder geen uitleg. Verder werd ook aangehaald dat de AL profitherm van easykit (is geloof ik eigen in se gewoon een alpex buis?) minder uitzet en inkrimpt dan de vijflagige plastic buis van Easykit en bijgevolg gewoon een langere levensduur heeft (vooral merkbaar bij de koppelingen waar de vijflagige buis bros zou worden).
Uiteraard gaat het hier ook deels over verkopers, en die betrouw ik nooit voor 100%. Daarom dat ik graag eens jullie mening hoor! Ik wil natuurlijk vermijden dat ik na 10 jaar mijn vloer opnieuw moet uitbreken.
(Meningen over easykit of sack in het algemeen hoor ik ook graag eens) elektriciteit doe ik sowieso bij Easykit omdat deze klassiek zal zijn, sanitair is nog een vraagteken.
Bedankt!
Julian