14

Erfdienstbaarheid gemaakt

Raoel
Raoel
#Budget · 2 jaren geleden

Beste, 

De buren die aan onze achtertuin grenzen hebben voor hun achterbuur een erfdienst gemaakt, dus een weg zodat hij naar zijn huis kan. De 2 woningen zijn na lange discussie verkocht, de achterste moest eigenlijk worden afgebroken en stond daar illegaal. De eigenares die op de gemeente werkt heeft uiteindelijk toch de 2 huizen kunnen verkopen en achter onze tuin een erfdienstbaarheid, weg laten maken. Nu parkeert de bewoner van het achterste huis altijd zijn auto's op die weg tegen onze haag en hij neemt heel ons landelijk uitzicht weg. Wij kijken nu constant op zijn camionette en auto. Hij parkeert die auto's daar en zo staan ze niet voor zijn eigen huis. Mag dit allemaal zomaar en wat kunnen wij doen. Onderhandelen kan men met die mensen niet. Is dit wettelijk in orde.

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

CHAREL draai mijn woorden niet om !!!!

het gaat over een achterliggende woning in de 2de bouwlijn.

nogmaals eerst moet er uitgemaakt worden of het een erfdienstbaarheid betreft of een recht van doorgang. 

2 totaal verschillende zaken met eigen voorwaarden.

Soit

ik laat het zo, we weten dat je er een handje van weg hebt om steeds maar opnieuw te draaien lijk een haan op de kerktoren.

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden

Het punt is net dat het niets uitmaakt kas, het is een zaak tussen die twee, daar heeft een ander niets mee te maken.

Je gelooft dat of je gelooft dat niet, maar daarom hoef je niet de beledigende toer op te gaan. 

Ik doe dat ook niet ! 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Omdat ik zeg dat je moet lezen wat ik schrijf en dat je mijn woorden verdraait?

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 80 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je gaat best langs de vrederechter hiervoor. Enkel hij gaat hier iets aan kunnen doen.

vg,

Patrick Oostens

Vastgoedmakelaar

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Appartement of huis kopen? Steeds meer alleenstaanden doen het

Appartement of huis kopen? Steeds meer alleenstaanden doen het

Steeds meer alleenstaanden kopen een huis of appartement. Ontdek waarom jonge kopers steeds actiever worden op de vastgoedmarkt.

Lees meer

8 cruciale vragen voor wie wil investeren in een appartement

8 cruciale vragen voor wie wil investeren in een appartement

Een appartement om te verhuren is de populairste vastgoedinvestering. Overweeg jij de aankoop van een opbrengsteigendom? Stel jezelf dan deze acht vragen.

Lees meer

Verzekering gewaarborgd wonen: slechts 8% vraagt deze gratis verzekering aan

Verzekering gewaarborgd wonen: slechts 8% vraagt deze gratis verzekering aan

Ontdek alles over de gratis verzekering gewaarborgd wonen. Bescherm je woonlening tegen inkomensverlies door werkloosheid of arbeidsongeschiktheid.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag