Gewelven en kruipkelder onder de uitbouw
Hello,
Ik wil een uitbreiding laten bouwen van de 2 slaapkamers. De uitbouw gebeurt op de plaats waar nu de oprit ligt met klinkers.
De grond onder de klinkers is aangevulde grond die destijds is aangevoerd uit de dorpstraat van onze gemeente. In de grond zaten ook grote brokstukken van kapotte betonnen riool buizen en afgebroken ondergrondse kleine stenen doorgang brugjes?
Ik vrees als er enkel een fundering wordt gegoten met opgebouwde muren voor de aanbouw, dat er scheuren en een verzakking kunnen optreden in de loop van de komende jaren.
Onze bungalow is voorzien van een kruipkelder met gewelven, omdat de aankoop bouwgrond een meter lager lag dan de straat.
Dus wel ik dat de uitbreiding ook wordt geplaatst op gewelven van een kruipkelder.
Wat denkt u hierover?
Ik heb het ook gevraagd aan de architect maar die heeft verschillende digitale plantekeningen opgestuurd naar mij, waarop ik geen tekening met gewelven zie opstaan voor de uitbreiding.
Hij heeft wel de oude plantekeningen van de bestaande woning waarop de doorsnede staat met aanduiding van de gewelven opgestuurd.
Volgende week komt hij opnieuw langs op de afspraak. Maar ik wil het eerst van u horen, zodat ik niet alleen op de antwoorden van de architect moet afgaan.
Ik ben zeer tevreden over de architect maar soms moet er tweemaal iets worden aangevraagd opdat hij het begint te tekenen.
grtz,
gilberto