Notulen aanvechten
Hoe vecht je de notulen bij de vrederechter aan? Dit kan je zo doen maar ook via betekening deurwaarder.
Wat is het verschil?
Notulen aanvechten
Hoe vecht je de notulen bij de vrederechter aan? Dit kan je zo doen maar ook via betekening deurwaarder.
Wat is het verschil?
Mijn laatste ervaring was met een geschil ivm een handelshuur.
Ik had me bij de griffie van het vredegerecht aangemeld om dit ,zoals bij een gewone huur, via een verzoekschrift te laten behandelen tijdens een openbare zitting bij de vrederechter.
Echter daar heeft men me verteld dat het in zulk geval niet kon op die manier en hebben ze me doorverwezen naar een gerechtsdeurwaarder naar keuze.
Daar heb ik de ganse uitleg gedaan en de nodige bewijsstukken en eisen voorgelegd. Die man heeft vervolgens aan de hand hiervan de tegenpartij een dagvaarding bezorgd en de datum van veschijnen voor de vrederechter vastgelegd.
Je zou dezelfde weg kunnen bewandelen en ook eerst bij de griffie proberen om het via een verzoekschrift te regelen, al ben ik bijna zeker dat het niet zal lukken.
En moest het wel kunnen dan nog zou ik me in uw geval, en indien je het zonder advocaat wilt doen, zekerder voelen met de autoriteit van een deurwaarder achter mij. Dus met een dagvaarding.
Eens je voor de vrederechter staat moet je dan wel uw zaak zelf verdedigen, daar kan een deurwaarder niet bij helpen.
@Charel: bedankt. Ik dacht net hetzelfde: zelf opstellen en laten betekenen door de deurwaarder. Zij overleggen inderdaad een datum met de rechtbank om te verschijnen en dan "moeten" ze verschijnen en ben ik zeker dat niet al het werk voor niets is.
en ja, toch vreemd dat dingen ivm huur niet via verzoekschrift kunnen.
Het moest via een dagvaarding door een deurwaarder omdat het over een handelshuur ging.
Bij particuliere woningverhuur kan het wel via een verzoekschrift.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Mijn VerbouwPremie en EPC-labelpremie krijgen een overgangsperiode. Minister Depraetere geeft verbouwers meer tijd, maar schaft wel nog een premie af.
Lees meer
Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Mag je die overnemen of wordt ze openbaar verkocht? Expert Jan Roodhooft weet raad.
Lees meer
Wat verandert er vanaf juli wat betreft premies en regelgeving? Doe nu nog deze werken om Mijn VerbouwPremie niet mis te lopen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen