vochtschade binnenmuur kelder ter hoogte van aanpalend betonnen terras aan buitenkant
Deze vraag is goed beantwoordIn 2006 goten wij beton aan de achtermuur, grenzend aan kelder en garage, om een terras aan te leggen. Sedert een paar jaar zit er beweging in ons huis, ontstaat een gleuf tusen muur en beton, met als gevolg dat de binnenmuur van de kelder vochtschade toont (ik waste de zwarte schimmel eraf met soda) ter hoogte van de terraslijn, maar nog niet in de garagemuur te bespeuren is. De grootste gleuf werd groter gemaakt, en met een speciale metselsilicone opgevuld zodat er geen gleuf meer is tussen beton en muur. Maar ik vrees dat het regenwater zich vastzet in de stenen, niet wegkan wegens de beton en dan naar binnentoe schimmelt in de winter. Het raampje van de kelder is in de winter dicht, de deur echter altijd open naar de ketelruimte toe. Om wat te ventileren. Hoe kan het vochtprobleem opgelost worden? Natuurlijk jammer dat het een grote betonplaat is en geen waterdoorlatende materie, ik kan die plaat toch niet helemaal weer afbreken. Zorgen voor een breder gat over de hele lijn van de buitenmuur en een rooster plaatsen? Wie kan mij helpen?