1

Spouwmuur

MattSans
MattSans
#Muren · 2 jaren geleden

Hallo,

Graag had ik mijn huis meer geisoleerd. Dit huis dateert uit 1982. Ik zou mijn muren willen isoleren en dacht daarbij aan spouwmuur isolatie, natuurlijk is de eerste vraag: heb ik een spouwmuur.

Ikzelf ben niet helemaal zeker over wat dit bouwplan verteld. Ziet het er naar uit dat er een spouwmuur aanwezig is?

Alvast bedankt voor de info

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/85222/plan.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=cadefff398be1d01e2451c77c3c2fc8c

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5435 Andere professioneel
2 jaren geleden

Beste,

Huizen van die tijd zijn normaal altijd met spouwmuur, er werd toen al zeer lang niet meer anders gebouwd.

Toch is er iets eigenaardigs met dat plan.

Volgens het plan is er overal een spouwmuur voorzien, zelfs de gezamenlijke muur met de buren. Echter de muren van de garage en de bovenliggende slaapkamer zijn getekend als volle muren en zijn dan ook minder dik getekend dan de andere buitenmuren.

Voor de garage zou ik dit nog enigzins kunnen begrijpen maar niet voor de slaapkamer daar boven.

Kan je eens nameten of de dikte van de garagemuren in werkelijkheid ook minder is dan bij de overige muren ?

Ook een foto van het buitenmetselwerk kan een indicatie geven. 

Sowieso kan je best op een paar plaatsen prijs vragen voor naisolatie van de spouwmuren. Er komt dan normaal iemand ter plaatse die alvorens prijs te maken de nodige opmetingen doet en daarbij ook onderzoekt of er een spouw is, hoe breed die is en of die niet te zeer is vervuild om efficient te kunnen isoleren.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vind de perfecte gevelsteen in 5 vragen

Vind de perfecte gevelsteen in 5 vragen

Gevelstenen bepalen voor een groot stuk de uitstraling van je huis. Maar hoe kies je de juiste? Wij helpen je aan de hand van vijf vragen.

Lees meer

Vocht in slaapkamer herkennen en bestrijden: methodes en prijzen

Vocht in slaapkamer herkennen en bestrijden: methodes en prijzen

Last van vocht in je slaapkamer? Ontdek de oorzaken, oplossingen en tips om schimmel, muffe geuren en vochtige muren effectief te bestrijden.

Lees meer

Gevelbekleding: trends die je woning uniek maken

Gevelbekleding: trends die je woning uniek maken

Ontdek de nieuwste trends in gevelbekleding: duurzame materialen, zero waste technieken, kleurrijke stijlen en authentieke ontwerpen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag