Brug bouwen over gracht voor voetgangers (met kruiwagen)

2

Brug bouwen over gracht voor voetgangers (met kruiwagen)

Raf76
Raf76
#Bouwpartners · 2 jaren geleden

We hebben een huis met daarnaast een boomgaard. Rondom ons huis is een gracht van ongeveer 8m breed en 2m diep. Om de boomgaard toegangkelijker te maken willen we een brug bouwen die enkel zou dienen om over te steken te voet met soms een gevulde kruiwagen.

In Appeltern (NL) hebben we een brug gezien zonder steunen in het water die volledig opging in de omgeving. Nml 2 eiken balken met daartussen varkensroosters (zie foto)

We hebben al een aantal firma's gecontacteerd maar de meeste hebben daar te weinig ervaring in. Graag had ik dus een firma leren kennen rond Antwerpen die dit werk zou kunnen uitvoeren.

Alvast bedankt.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/85348/20220730110429-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=211af498f30c6a046491df17ab1d2002https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/85348/20220730131302-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=53584d27cdace3ab67c9f4f978c85383

Alle reacties

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

ik kan me voorstellen dat je daa rniet zomaar een brug kan over leggen ook al heb je de juiste technische oplossing. 

Een brugge-deel bouwen (bvb een staalconstructie) lijkt mij in deze nu niet echt een super moeilijke uitdaging maar misschien is de bereikbaarheid een probleem. Zo iets bouwen in een stuk kan wel maar het zal er niet uit zichzelf naar toe zweven. Misschien zal het kostenplaatje wel het grootste probleem zijn. In en rondAntwerpen kan ik niemand maar in Eeklo zit er een constructeur  Buyck die dit zeker aan kan. Als het al niet te klein is voor hen. Verder dacht ik ook nog aan de firma Aelterman.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Er van uitgaan dat de overspanning 8 meter is , dan zou een sectie van 40cm hoog op 20 cm breed in hout mogelijk zijn. 

Met andere woorden voor een 1.30m³ aan hout , zonder regels om de roosters op te vangen of verankering in de oevers, mag je al vlot vertrekken van een 2600-2800€

Roosters zijn standart 1 meter breed, diverse lengtes, komen op een richtprijs van cc 100 € per stuk.

Bevestiging en betonsokkels en - verankering cc 400€/st

Werken met gebruik van manitoe kraan: 6 mandagen 

Raming 7000-8000€ exlc btw

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag