wachtmuur burenakkoord
Wij kochten een huisje uit 1948. Halfopen bebouwing en met mijn wachtgevel op de grens van mijn perceel (is dus geen gemene wachtmuur gezien volledig op ons perceel staat)
De buren hebben ook een halfopen bebouwing gebouwd in de jaren 1965 maar niet grenzend aan mijn gevel maar aan deze van de andere buren. Tussen het huis van de buren en mijn wachtgevel is er ongeveer 2.90m opening die naar hun tuin (niet garage) gaat.
Wij willen onze wachtgevel langs buiten isoleren maar de buren gaan niet akkoord. Omdat onze isolatie over hun perceelsgrens zal hangen. De kost van de isolatie en bekleding is natuurlijk voor ons en bovenop wilden we hen ook nog een vergoeding geven. Helaas willen ze niet. Deze muur vanbinnenuit isoleren is ook niet mogelijk gezien tegen deze muur onze trap leunt.
We hebben raad gevraagd aan de bouwkundige dienst van het stad. Zij kunnen echter geen advies, achterlichtende wetgeving of andere info geven. Tenzij dat we een overeenkomst moeten hebben met de buren.....
Door deze 'nee' van de buren kunnen we ons huis niet isoleren om te voldoen aan de voorwaarden van een ingrijpende energetische renovatie.
Waar kunnen we terecht, welke wetgeving kan ons helpen?
alvast dank

_vanessa.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=4ba5ab015fd4a5a241d8b926f0195b15)