5

Oprit en terras reinigen

frin
frin
#Terras en oprit · 2 jaren geleden

Tegels Asian Blue kalksteen. 

Ongeveer 150 m2 oppervlakte. 

Sterk bevuild op schaduwplekken waar zwart schimmels woekeren. 

Met terras racer kaercher niet reinigbaar. 

Het enige wat prima werkt is met azijn, 5 minuten laten inwerken, dan grof schuren met staalwol, afspoelen, als de tegel droog is schuren met fijne korrel papier. 

Het resultaat, een tegel als nieuw en zacht. 

MAAR het gaat om 150 m2 en wij zijn bijna 60 jaar met de nodige artrose. 

Is er een ALTERNATIEF? 

Alvast bedankt 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/85816/img20230408143744.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ad214d91c065040d2c2eeae7d43f3908

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Met het gebruik van azijn ( zuur) op een kalksteen werken, zorgt ervoor dat de structuur van je steen kapot gaat. Je steen lost op. 

Zelfs het gebruik van je karcher was niet bevorderlijk voor de oppervlaktestructuur.

Niet van 1 keer maar als je dit herhaalt dan zal de toplaag gegarandeert schade vertonen , met gevolg nog sneller bevuilt met schimmels , mossen en andere kruiden. 

Enigste alternatief is NU terug opnieuw de steen machinaal laten schuren. 

Daarna regelmatig proper maken met zuiver water en een vlokkenzeep en MANUEEL schuren.

0
frin
frin
0 19 Andere particulier
2 jaren geleden

Ik heb al nagevraagd, maar het vloeroppervlak is niet vlak, door werking liggen een aantal tegels enkele mm hoger of lager, een diamant schijf zou de tegels kapot slaan. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Denk niet dat ik gesproken heb om een diamant schijf te gebruiken. 

Je moet een schuurschijf pad  gebruiken type woodboy

0
Grote_kluns
Grote_kluns
0 4 Andere particulier
2 jaren geleden

Ik heb een gelijkaardige vraag.

In onze living (binnen dus) hebben wij een Franse witte zandsteen (Bourgondische natuursteen).

Bij de bouw van de woning hebben we de tegels laten impregneren. Nu 22 jaar later merk ik op verschillende stenen storende "wolken met kleine grijze puntjes" (zie foto). Op de plaats van de “wolken” voelt de steen duidelijk veel grover/poreuzer aan.

Ik heb al geprobeerd om deze "wolken" te verwijderen met Lithofin vuiloplosser en HG krachtreiniger.  Helaas!

Ik weet ook dat onze nieuwe poetshulp aanvankelijk het verkeerde product heeft gebruikt, namelijk het reinigingsproduct voor de vloer in kurk.  En wie weet heeft ze met vuil water gedweild

Wat kan ik nu best doen?

Ik zou ook wel een vloerreiniger willen kopen. Kan u mij een model aanraden? Met stoom? Met hardere borstels?

Alvast bedankt

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/86267/franse-zandsteen-living.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=851cf1d8194fedfce433b309b92ea174
0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

@ Grote kluns, beter zelf een topic starten.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu
Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Ontvang gratis offertes van ervaren vakmensen en creëer jouw ideale overkapping.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Voegen van je terras herstellen: soorten voegmiddel en plan van aanpak

Voegen van je terras herstellen: soorten voegmiddel en plan van aanpak

Waarom gaan de voegen van een terras stuk? Welke soorten voegmiddel zijn er? En hoe kan je de voegen van je terras herstellen?

Lees meer

Warmte voor elk seizoen met een terrasverwarming op maat

Warmte voor elk seizoen met een terrasverwarming op maat

Met terrasverwarming kan je het hele jaar door vertoeven op je terras. Ga jij voor gas, elektrisch, infrarood of hout? Livios helpt je bij je keuze!

Lees meer

Een zonneluifel of terrasoverkapping? Zo maak je de juiste keuze voor je terras

Een zonneluifel of terrasoverkapping? Zo maak je de juiste keuze voor je terras

Wil je meer genieten van je terras maar twijfel je nog tussen een zonneluifel en een terrasoverkapping? Ontdek hoe je slim kiest!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag