buren klagen over natte muren door tuinpad
2012, ik vervang mijn tuinpad tussen onze 2 huizen van betondals met links en rechts een zandstrook door klinkers. 2015 plots een brief advocaat van de buren, mijn tuinpad veroorzaakt schade. Experten van de verzekeringen kome langs. Ons tuinpad ligt niet perfect maar er staat in het expertise verslag: Op basis van metingen en onderzoek lijkt de woning van de buren onderhevig aan capillair vocht in alle muren van hun huis. Muur vertoont ook vochtvlekken in het midden wat wijst op doorslag doorheen metsel- en voegwerk. er wordt heb gezegd de muur te laten behandelen door hydrofugelaag en voor opstijgend vocht (injecteren of onderkappen). Er staat duidelijk dat mijn pad licht overheld naar hen maar dat het niet aangetoond is dat dit de oorzaak is. Nu, jaren later en 5 brieven met tussenposes van 6-8/18 maanden later krijgen we natuurlijk plots een brief dat ze gaan dagvaarden. Maar verzekering heeft me altijd gezegd niets aan te passen aan het pad omdat we dan "schuld bekennen" en ze ons dan extra kosten kunnen vragen. Wij willen gerust 1 rij klinkers aan hun kant verwijderen zodat het water direct in de grond loopt, maar ik mag niet van de verzekering. En dan gaan ze nog steeds opstijgend vocht hebben he, want tot op heden hebben ze van hun kant nog niets ondernomen. Advocaat zegt gewoon de dagvaardiging te nemen en naar de recthbank te gaan en tegeneis "tergend en roekeloos geding" in te dienen. Ten einde raad....

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=5183ad05aff08ec955523e7afef8bb03)