Mag je pir isolatie op dergelijke manier plaatsen?

9

Mag je pir isolatie op dergelijke manier plaatsen?

Questioneer
Questioneer
#Isolatie · 2 jaren geleden

Tijdens de renovatiewerken blijkt het dak in 1 hoek niet af te lopen zoals gehoopt, vervolgens heeft de dakwerker een vreemde constructie gemaakt(zie foto).

Hier komt ook nog een tweede laag isolatie bovenop. 

Zijn dergelijke praktijken oke? Afspraak was ook dat er nog een dakterras op ging komen... 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/86239/img20230429154425-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3bccc4560a4eaed1145f7715665ea746https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/86239/img20230429154417-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=55dd46f5589da5ab10c9211cbed00cf4

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5448 Andere professioneel
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Wat is me dat zeg !!!

Uiteraard is dat niet oké !

Vanwaar dit ongelukkige idee ?

Spijtig dat je zo laat de vraag stelt.

Het spijt me dat ik het moet zeggen maar je zal best alles terug laten afbreken !

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Als je zoiets ziet zal je zelf al wel een bruin vermoeden hebben dat dit niet klopt. Het is eigenlijk onmogelijk dat hier een professioneel iemand aan het werk is geweest. Eerder Sus Klus die het wel voor een prijsje kwam maken.

Wat betreft je dakterras, wat was het plan hoe dit aan te leggen?

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Werken laten stoppen

Want wat gaat die isolatie isoleren ??? 

De lucht tussen bestaande dakschil en de isolatieplaat ?

Isolatie MOET stotend en aansluitend geplaats worden zonder luchtkamers.

Oja dakterras is omgevingsvergunning aanvragen.

0
Questioneer
Questioneer
0 2 Andere particulier
2 jaren geleden

Ik had dit ook niet verwacht. Het water liep niet af zoals verwacht in 1 hoek volgens hem en bleef staan'dus hij loste het zo op

0
Questioneer
Questioneer
0 2 Andere particulier
2 jaren geleden

Zeer jammer want het was zeker niet de goedkoopste... dakterras gingen gewoon grote platen zijn om op de dakbedekking te leggen.

0
Charel
Charel
932 5448 Andere professioneel
2 jaren geleden
Als het water niet goed naar één punt afloopt dan zal dat allicht geen verschil van meer dan enkele cm zijn. Dat kan toch niet de reden zijn dat we nu een verhoging van meer dan 30 cm zien ? Trouwens je kan dat zeer gemakkelijk oplossen, onder andere met isolatie die voor dat doel met een aflopende dikte wordt gemaakt en wat ik bij het herdoen zeker zou overwegen.
0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Heet je aannemer soms Buurman?

Doet me aan de filmpjes denken van: Buurman en Buurman. 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Dit lijkt heel erg op de verwarmingskanalen die de Romeinen bouwden. Misschien dan toch wetenschappijk onderbouwd 😜.

Verbazingwekkende constructie. Misschien ook als zolderruimte te gebruiken 😎

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Spreek hem zo snel mogelijk aan dat je dit niet aanvaard en doe dit ook aangetekend. Doe geen enkele betaling meer want je wordt hier gewoon in het zak gezet (tenzij je akkoord bent gegaan met deze uitvoering).

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Download gratis onze gids voor isolatie

Download gratis onze gids voor isolatie

Ontdek hoe je jouw woning warm, comfortabel en duurzaam maakt. Inclusief handige checklists voor een probleemloze isolatieklus!

Download nu gratis jouw isolatiegids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag