duivenkot
Van mijn huis zeggen ze dat het soms de zoeten inval is. 2 duiven zijn daar sinds deze week ook van overtuigd. Vorig jaar was ik zeker van 1 vermoedelijke broedende duif dus ik kon mocht die niet wegjagen. Dus beetje gewacht met mijn terrasplannen tot dit jaar maar plots zijn die 2 er weer. Ze zitten in het oude nest bovenop de halogeenlamp in de nok van de oversteek. Maar op de plaats onder dat nest wil ik een ligzetel maken.
Weliswaar verplaatsbaar maar das voor bezoek niet iedere avond voor de duiven en hun dropjes. Ze komen aan gevlogen en dan weer weg, blijven niet zitten. En voor zover ik kan inschatten is dat vrij speels. Daarnet zag ik ook dat 1 van de 2 met z'n vleugeltjes beetje zat te trillen. Net een paringsdans of iet verleidelijks te doen.
Zijn die 2 nu al aan het broeden ? En zo niet mag ik hun nest wegnemen zodat ze andere oorden opzoeken ? Tis hier flink begroeid. Wat zeggen de regels. In de bouwwereld wee tik dat he tverboden is om zelfs op lopende werven broedende paartjes te storen.
Secundo maakt het de honden ook vrij zenuwachtig nu de energiekste van de 2 heeft ontdekt dat er 2 duiven residentie hebben gekozen in mijn tuin. Blaffen en door de tuin rennen als gevolg natuurlijk.