Het betreft een verdiepingsvloer. aangrenzende buitenmuren (gevel) zijn niet geisoleerd (ook geen spouw aanwezig). Vandaar dat we dit nog niet geisoleerd hebben omdat we bang zijn dat het gaat condenseren vanwege de aangrenzende buitenmuur (gevel) en dat dan de houtenbalken gaan rotten.
Mijn excuses, ik had uw vorige post wellicht verkeerd begrepen.
Het gaat waarschijnlijk niet enkel om de plafondisolatie die je tot tegen de buitenmuur wilt aanbrengen maar eerder om het isoleren van de gehele buitenmuur langs de binnenkant.
Uw vrees over condensatie en problemen met in de muur verwerkte balkkoppen is zeer terecht !
Ik wil hier later nog graag op terugkomen. Mijn eerste idee hierover is het gebruik van bepleisterbaar isolatiemateriaal zoals houtvezelplaten of multipor die je in innig contact met de buitenmuur kan plaatsen en die je bijvoorbeeld kunt bepleisteren met een leemstuck. Bij deze methodes heb je geen gepruts met een dampscherm nodig, iets wat bij andere materialen onontbeerlijk is en je in feite nooit 100 % dampdicht kunt aanbrengen zoals het zou moeten.
Je kan misschien al eens één en ander hierover opzoeken.
Maar weet ook dat zo mogelijk het isoleren langs de buitenkant steeds de voorkeur geniet