12

Plaatsing groot alu raam 4.9x 3.2 meter

D Michaels
D Michaels
#Ramen en deuren · 2 jaren geleden

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die een groot alu raam kan plaatsen, dubbel glas, gelaagd,van 4.9meter breed op 3.9 hoog, met zo smal mogelijke profielen. Het kan op de vloer rusten onderaan en rechts aan de muur bevestigd worden. Bovenaan en links is het een minder solide verbinding. 
Het raam zou zeker 1.200 kilo wegen, daarom willen de meeste leveranciers het opdelen, Bijvoorbeeld in 3 verticale delen. Kent iemand een firma die dit wel zou kunnen ?  Op de foto zie je een variant in 6 delen. Wij willen dus liever één geheel.
Graag jullie advies.

Alle reacties

0
D Michaels
D Michaels
0 4 Verbouwer
2 jaren geleden

dit is de foto

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/86519/raam4900x3250-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=03a333d4ab76d38cfed3ea44eac50efa
0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

ik zou nie weten waarom dit een probleem is.

Wat voor een woning is het: vrijstaand halfopen of in het rijtje al of niet in de stad. Kan je makkelijk aan de plaats van montage kan je door een tuin.

Raam in aluminium kader zal ergens 250 a 300 kilo zijn max 3 of 4 stukken glas ergens tussen de 350 a 400 voor raam uit 3 stukken en indien 4 stukken zal het wa lichter zijn. natuurlijk zullen de hoeken wel er voor zorgen dat je in stukken moet werken. Moeten in dit geval wil zeggen hoe diep is uwe portemonnee. Kan ook in één stuk worden gemaakt met dan zal het kosten in transport en hijs en hefwerk.

Waarschijnlijk zijn de firma's die je contacteerde "verkopers" van ramen en niet echt constructuers want ik zie niet in behoudens zeer moeilijk toegangsmogelijkheden waar men nu een probleem zou van maken. Maar u zal wel de portemonnee moeten openen dergelijke zaken zijn geen bric a brac

0
D Michaels
D Michaels
0 4 Verbouwer
2 jaren geleden

Bedankt maar ik wil de ruit graag uit één stuk. bij wie kan ik voor zoiets terecht?

0
moes
moes
2 jaren geleden

Achja zo op die manier.  Euh je hebt Miraxvit in St Niklaas (zusterbedrijf van Polypane in Temse)Je hebt Dany Laureyssens in het Antwerpse, je hebt D-Glas in Oostende, je hebt Weemaes in Gent enz enz enz. Kortom je moet zijn bij 2 partijen. 1 die uw kader gaat plaatsen en 2 diegene die zulke grote ruit kan en wil plaatsen. Diegene die de kaders maken en zulke groot glas nodig hebben gaan ook ten rade in onderaanneming bij bedrijven zoals hierboven vernoemd. Ga dus googlen naar  glasplaatsers. Meeste van die glasbedrijven hebben daar ook de geschikte kranen en zuignappen voor . Ga eens youtuben  met glassinstallation on site spider cranes dan heb je al een idee. Op sites van bvb Jekko.it of GGR.co.uk zie je ook leuke filmpjes

0
Lu1
Lu1
5 51 Verbouwer
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Denk dat je een ruit van die afmeting uit één stuk moeilijk gaat vinden.Laat staan iemand die het wil komen plaatsen... Om nog niet te spreken van het kostenplaatje...

(( Een ruit is een glasvak tussen een kozijn. Dit kan niet open en dicht. ))

(( Een raam is een bewegend deel tussen een kozijn. Deze kan wel open en dicht. ))

Misschien een architekt raadplegen???? Die hebben meer know how van dergelijke zaken.. 

0
moes
moes
2 jaren geleden

Denk dat je een ruit van die afmeting uit één stuk moeilijk gaat vinden.Laat staan iemand die het wil komen plaatsen... Om nog niet te spreken van het kostenplaatje...

(( Een ruit is een glasvak tussen een kozijn. Dit kan niet open en dicht. ))

(( Een raam is een bewegend deel tussen een kozijn. Deze kan wel open en dicht. ))

Misschien een architekt raadplegen???? Die hebben meer know how van dergelijke zaken.. 

Een ruit van dergelijke afmetingen is gewoon een jumbo en is bij verschillende leveranciers in Belgie gewoon standaard met een plus. Dat wil zeggen duurt iets langer 53/4 weken) en kost iets meer ivm transport en zo. Dergelijke ruiten komen meer en meer voor en zijn ik niet zeggen dagelijks maar toch wekelijkse kost in onze branche. In Duitsland zit er zelfs een leverancier die ruiten tot 16 mtr !!!!! maakt uit 1 stuk. www.sedak.com. www.seele.com  Dus zooooooooo groot is 4.9 op 3.5 nu ook weer niet. Wel speciaal maar zeker niet bijzonder.  Meeste architecten hebben in dat opzicht geen flauw idee waarover het gaat en komen ten rade bij mij of mijn collega's in de branche.

0
Lu1
Lu1
5 51 Verbouwer
2 jaren geleden

Zie wel nergens een ruit uit één stuk met grote afmeting.. en nergens info daarover.. op die site 

Het gewicht van glas wordt berekend door de oppervlakte van het glas (lengte x breedte) te vermenigvuldigen met de dikte in millimeters van het glas. De uitkomst hiervan moet vermenigvuldigd worden met 2.5. Waarom 2,5? Omdat glas 2,5 kg per vierkante meter weegt, per mm dikte glas.

0
D Michaels
D Michaels
0 4 Verbouwer
2 jaren geleden

OK Bedankt allemaal, ik concludeer dat de meningen verdeeld zijn en dat het misschien mogelijk is maar niet zeker.

Ik zal de glasleveranciers eens rechtstreeks contacteren zoals voorgesteld. Ik zal later updaten op dit forum.

0
Lu1
Lu1
5 51 Verbouwer
2 jaren geleden

Al met al blijft @moes de info nog altijd verschuidlgd voor een raam uit één stuk van 4.90 x 3.20 waar die te verkrijgen is... 

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel
2 jaren geleden

Beste Lu, je blijft zo vaak insinueren dat de gevraagde maat van glas niet te verkrijgen zou zijn, dat ik toch eens de moeite heb genomen om na te gaan of dat echt zo is.

En je ziet aan onderstaande tabel dat je zelfs glas kunt krijgen met bijna de dubbele oppervlakte van waar het hier over gaat.

Maximale glas productie afmetingen:

Isolatie glas8-80 3210 mm x 9000 mm

Gehard glas2-25 3210 mm x 9000 mm

Gelaagd glas4-80 3210mm x 9300 mm

Gelaagd gehard glas6-80 3210mm x 9000mm

Gelaagd Vanceva6-80 3210 mm x 9000 mm

Enzovoort.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

Condens op buitenkant van je ramen: reden tot paniek?

Condens op buitenkant van je ramen: reden tot paniek?

Na een koude nacht zit er soms condens op de buitenkant van je ramen, maar is dat normaal? Ontdek waarom condens op de buitenkant een positief teken is!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag