@Charel: waarom lees ik eerst fout geplaatst en dan dat dit wel in ondergrondse garage mag of begrijp ik het verkeerd.
Voor de roosters was ik misschien niet duidelijk maar de leidingen van buiten-units die in ondergrondse garage staan, werden door plafond gemeenschappelijke garage en deze van een privégarage naar boven geboord tot bij de uitbater van de zaak. Deze leidingen werden verbonden met binnen-units die in het vals plafond gestoken werden van deze uitbater, dus hangen die aan het plafond!!!. De roosters waar koude lucht of warmte (voor chauffage) komt zijn dus in dit vals plafond ingewerkt. De bovenburen horen in hun vloer die binnen-units draaien en je ziet dat die roosters in verlaagd plafond perfect overeen komen met de plaats waar die bovenburen aangeven dat ze lawaai horen.
In begin dat ze er woonden, hoorden ze daar niets van maar nu wel, dus er moet iets aan de airco's veranderd zijn.
Er is een vermoeden dat het vermogen of zo verhoogd werd.
De uitbater zal zeker zijn plafond ook niet geïsoleerd hebben.
Bovendien is het zo dat bij snikhete temperaturen of bij vorst er 's morgens om 04.00 Ã 05.00u, veel meer lawaai is, het boeltje moet natuurlijk harder draaien.
De zaak gaat om 07.00u open, dus moet dit daar de temperatuur hebben en er zijn veel ramen.
Bovendien mag je niet door de gemeenschappelijke delen boren
Excuses voor de verwarring ivm "fout geplaatst".
Ik bedoelde hiermee niet die airco's maar wel een bericht dat ik op de foute manier had geplaatst en daarom opnieuw op de juiste manier heb geplaatst. Mijn fout dus !
Volgens mij mag de ruimte tussen het vals plafond en de strukturele verdiepingsvloer worden gebruikt voor technieken behorende bij de ruimte onder dat vals plafond.
Uiteraard zouden die technieken geen geluidsoverlast mogen geven aan de bovenburen. Als dat zo is dan moet wel bekeken worden hoe dat kan worden verholpen maar verbieden lijkt mij niet te kunnen.
Bepalen vanwaar geluid precies komt is uiterst moeilijk en het lijkt me dan ook redelijk onwaarschijnlijk dat men boven zo maar zou kunnen bepalen waar zich precies de locatie van de geluidsbron onder de verdiepingsvloer bevindt.