3

sleutel op de deur woning

Ijsvogel
Ijsvogel
#Regelgeving · 2 jaren geleden

hallo, 

ik heb recent een nieuwbouwwoning gekocht (fixed price) in opbouw met standaard gasaansluiting. De bouwfirma schaft de standaard gasaansluiting af, maar verplicht een upgrade naar een warmtepomp met natuurlijk een meerprijs. 

Kan men zomaar upgrades voorzien en de meerkost doorrekening naar de klant? 

graag jullie advies?

Alle reacties

0
Lu1
Lu1
5 51 Verbouwer
2 jaren geleden

Lees eerst de kleine lettertjes van je aannemingsovereenkomst..

Als ze géén gasaansluiting uitvoeren zou er ook een min-prijs aan gekoppeld moeten zijn ook..

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
2 jaren geleden

Ligt er nog gas in de (nieuwbouw)wijk?  Ze stoppen daar immers mee.  Als er gas ligt op uw strepen staan.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je contract telt, wat staat daar in? Natuurlijk als er geen gas ligt gaat het moeilijk worden :)

Zoals al vermeld moet er ook een minkost zijn voor de niet uitgevoerde zaken.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De registratierechten zakken in 2025 naar 2% voor de eerste woning

De registratierechten zakken in 2025 naar 2% voor de eerste woning

De registratierechten voor de eerste woning zakken in 2025 naar 2%. Ontdek alles over de nieuwe regeling en hoe dit jou kan helpen bij je aankoop.

Lees meer

Geluidsoverlast door verbouwingen bij de buren? Dit zegt de wet

Geluidsoverlast door verbouwingen bij de buren? Dit zegt de wet

Veroorzaken de verbouwingswerken van je buren overlast? Of is er andere geluidshinder? Advocaat Armin Wintein legt uit wat je kan doen.

Lees meer

Dalen de registratierechten op bouwgrond ook naar 2%?

Dalen de registratierechten op bouwgrond ook naar 2%?

Ontdek waarom de bouwfederatie de registratierechten op bouwgrond in Vlaanderen wil verlagen. Hierdoor zou je als bouwer duizenden euro’s besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag