Verkoop woning afgeketst - Boete opeisen
Hallo.
Mijn woning werd verkocht. Definitieve compromis werd getekend maar het voorschot van 10% werd meer dan een maand later nog steeds niet betaald. Bovendien lijken de kopers van de aardbol verdwenen en krijg niemand ze te pakken (Notaris, makelaar, ikzelf).
Moest de kopende partij de koop ondanks de getekende, definitieve compromis (zonder opschortende voorwaarden trouwens) afblazen, mag ik de woning dan aan iemand anders verkopen en tegelijk via de rechtbank de 10% boete proberen te vorderen?
Volgens de makelaar mag de woning niet opnieuw verkocht worden, zolang er een rechtzaak zou lopen om die boete op te eisen.
Financieel betekent dit heel gedoe een klein drama aangezien ik zelf ook wat nieuw heb gekocht, uitgaande van de verkregen verkoopprijs etc. Ook extra geïnvesteerd in de nieuwe woning (aankoop nieuwe keuken). Ik zou dan bovendien een duur overbruggingskrediet moeten aangaan etc.
Grtz

_vanessa.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=4ba5ab015fd4a5a241d8b926f0195b15)