2

Garantie op plaatsing van rolluiken?

Pieter_9000
Pieter_9000
#Regelgeving · 2 jaren geleden

Een tijdje terug werd ik wakker en vond ik mijn rolluik 2 verdiepingen lager terug. Het rolluik was een voorzetrolluik en werd 5 jaar geleden geplaatst door een firma. Het rolluik van 3 meter lang en 1,5 meter hoog, bleek vast te hangen met 4 kleine pluggen en schroeven. De plaatsing trek wat in twijfel nu ...

Is een plaatser van rolluiken gebonden aan een wettelijke garantie voor het plaatsen, die ook plaatsers van bijvoorbeeld ramen hebben? Want bij de firma zelf vind ik geen 'bijzondere voorwaarden' terug. Zijn ze gebonden aan wettelijke verplichtingen?

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

De enige wettelijke verplichting is goed vakmanschap. Er bestaan geen regels of normen ivm het aantal verankeringen. Maar dit is toch wel een "gevalleke" Heb je daar foto('s) van ?

De bak zelf van een rolluik zit nooit vast. Die steund met pootjes op de kopstukken in de geleider(s) Dus vooral die moeten vast staan.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Garantie ? Na 5 jaar ? 

Ik zou toch maar eens grondig lezen wat er in de algemene voorwaarden staat betreffende garantie, want 5 jaar garantie moet daar dan in vermeld zijn. 

Misschien denk je aan de 10 jarige aansprakelijkheid maar dit is in dit geval niet van toepassing. 10 jarige aansprakelijkheid gaat duidelijk over de stabiliteit en integriteit van de woning. En een rolluik draagt niet bij tot die stabiliteit en al zeker niet voor de integriteit.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dalen de registratierechten op bouwgrond ook naar 2%?

Dalen de registratierechten op bouwgrond ook naar 2%?

Ontdek waarom de bouwfederatie de registratierechten op bouwgrond in Vlaanderen wil verlagen. Hierdoor zou je als bouwer duizenden euro’s besparen.

Lees meer

Bouwovertreding: moet je altijd afbreken en hoe hoog is de boete?

Bouwovertreding: moet je altijd afbreken en hoe hoog is de boete?

Wat als je een bouwovertreding begaat? Krijg je dan een straf of een boete? En moet je altijd overgaan tot afbraak? Advocaat Chris Schijns legt uit.

Lees meer

Federale regering voert herstelbaarheidsindex in voor huishoudelijke toestellen

Federale regering voert herstelbaarheidsindex in voor huishoudelijke toestellen

Vanaf 2 mei krijgen huishoudelijke toestellen een herstelbaarheidsindex die aangeeft hoe makkelijk ze gerepareerd en hergebruikt kunnen worden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag