Blazen in roofing - Nieuwe toplaag of volledig vernieuwen?
Ons plat dak vertoont meerdere blazen, van klein naar erg groot. Er zijn al enkele dakwerkers langsgekomen voor een offerte. Bijna iedereen zegt de blazen stuk te snijden en terug te branden en daarover een nieuwe roofing. Als variatie eventueel met een extra laag isolatie. De laatste dakwerker echter, kan me niet garanderen dat het dak niet opnieuw blazen trekt als hij het op deze manier oplost. Volgens hem is er maar één optie en dat is alles verwijderen en vernieuwen (isolatie en roofing). Een extra probleem is, dat we ons dak 13 jaar geleden samen met de buren hebben laten isoleren en er een scheidingsbalk tussen onze huizen is weggehaald. De buren willen nog een jaar wachten met de renovatie van de roofing. (Wij kunnen niet wachten omdat er in het najaar zonnepanelen worden geplaatst.) Ik ben bang dat zolang alles niet gerenoveerd wordt, het probleem gaat terugkomen. Het lijkt me ook beter om opnieuw een scheidingsbalk tussen onze huizen te plaatsen. Heeft iemand ervaring met blazen in platte daken en een renovatie...die goede resultaten heeft opgeleverd?

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7af1036d4efb00ed27f8f7c007444677)