Kleine horizontale scheur in voorgevel

2

Kleine horizontale scheur in voorgevel

Htje
Htje
#Muren · 2 jaren geleden

Ik ontdekte vandaag een ondiepe scheur die trapsgewijs horizontaal loopt over een klein stukje van mijn voorgevel. Online las ik al dat horizontale scheuren problematisch kunnen zijn.

Nu weet ik niet of ik met deze scheur al actie moet ondernemen of het volstaat om dit goed in de gaten te houden. Ik vind online veel firma's die scheuren kunnen wegwerken (gevelwerkers) maar het is me heel onduidelijk bij wie ik kan aankloppen om te informeren naar de oorzaak van de scheurtjes. Iemand die ook oplossingen kan voorstellen zodat het niet terug zou komen of verergeren. Een architect? Een stabiliteitsingenieur? Een aannemer?

Benieuwd naar het advies van iemand die er iets meer van kent...

Misschien handig om weten: ik woon aan een drukke baan, met veel zwaar verkeer. het huis staat ook zeer dicht tegen die baan. Mogelijks is dat de oorzaak?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/87688/img9166-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=10c3c871b7a1695bfb2c990f8482ce13https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/87688/img9167-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=294570081408a4c9b8516b48dc123b28https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/87688/img9171-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e4575cb45223aa81ccae3b07db1df97d

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Zulke scheurtjes zal je bij praktisch elke woning terugvinden en zijn in deze hoedanigheid absoluut geen reden tot bezorgdheid.

Gewoon af en toe eens nakijken of er een evolutie in zit.

0
Htje
Htje
0 1 Andere particulier
2 jaren geleden

Dank je Charel!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag