2

Afwerking Buiten Gevel

BoechoutMarien
BoechoutMarien
#Muren · 2 jaren geleden

We hebben een aanbouw laten plaatsen. De beneden verdieping is de binnenmuur tegen de scheidingsmuur met de buren met ertussen isolatie opgemetseld.

Nu op de 1 ste verdieping staat alleen nog de binnenmuur. De optie die de aannemer en architect aangaf was PIR isolatie 14 cm dik met daartegen leien. Dit is een dure en arbeidsintensieve oplossing. Leien kosten al rond de 110,00 per vierkante meter en is lelijk ( onze mening ).

Nu willen we mooie grijze Sandwich Panelen plaatsen met 4 of 6 cm isolatie. EPB norm is 14 cm. Dus willen we nog tussen de Sandwich en Binnenmuur 10 of 8 cm PIR platen zetten.

Dit is zelf ook makkelijker te doen.

Nu zeggen de architect en aannemer dat dit niet mag voor de EPB norm.

Wie heeft dit ook wel eens gedaan of kan mij daadwerkelijk antwoord op geven.

Ik hoor graag jullie mening en alvast bedankt.

Boechout Marien

Alle reacties

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
2 jaren geleden

Sandwichpanelen liggen moeilijk in het EPB-verhaal omdat ze specifiek moeten worden doorgerekend middelds een dure numerieke thermische analyse op vlak van koudebruggen.

Maar gebruik anders gewone metalen bekleding zonder isolatie, kijk bijv. eens bij https://metigla.be/nl/ of https://www.joriside.com/nl-be

Iedere (industriële) dakplaat kan je ook als wandplaat gebruiken...

0
BoechoutMarien
BoechoutMarien
0 1 Andere particulier
2 jaren geleden

Beste Keon,

Bedankt voor je reactie. Ik ga het onderzoeken.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Schimmel verwijderen? Zo pak je het zelf grondig aan

Schimmel verwijderen? Zo pak je het zelf grondig aan

Ontdek hoe je schimmel veilig kan verwijderen en voorkomen in je badkamer, slaapkamer en kelder. Handige tips, middelen en een stappenplan!

Lees meer

Een huis kopen? Zo controleer je op vochtproblemen in huis

Een huis kopen? Zo controleer je op vochtproblemen in huis

Op huizenjacht? De winter is de ideale periode, want dan stuit je sneller op gebreken. Met dit stappenplan spoor je makkelijk vochtproblemen in huis op.

Lees meer

Zelf crepi reinigen of crepi laten verven? Expert geeft tips

Zelf crepi reinigen of crepi laten verven? Expert geeft tips

Je sierpleister opfrissen, dan heb je twee opties: je crepi reinigen of hem opnieuw laten schilderen. Een gevelexpert geeft tips voor een frisse look.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag