Aansluiting riolering appartementsblok via eigendom aanpalende buur.

1

Aansluiting riolering appartementsblok via eigendom aanpalende buur.

Robvdh
Robvdh
#Regelgeving · 2 jaren geleden

Ik heb een nieuwbouw appartement in een woonproject met 7 aparte appartementsgebouwen.

Mijn appartement is gelegen in fase 1 van het project nl blok 1.

Ondertussen zijn er in totaal 6 van de 7 blokken afgewerkt.

De laatste blok nr 7 wordt tegen onze blok nr 1 aangebouwd.

Het eerste gedeelte van blok nr 7 nl 6 van de 20 appartementen zijn reeds tegen onze blok aangebouwd.

Dit gedeelde is gebouwd boven op onze ondergrondse parking.

Onze ondergrondse parking wordt gebruikt door blok 1 en 2. Met de rest van het project hebben geen enkele verbintenis. Onze aankoopakte is volledig gescheiden van de rest van het project. Er bestaat een aparte akte betreft de ondergrondse parking. 

Nu zien wij dat de bouwpromotor  een viertal doorboringen heeft gedaan, vanuit de 6 in aanbouw zijnde appartementen, in het plafond van   ons parkeergebouw, voor de  aansluiting van het regenwater, afvalwater en toiletten van deze blok via onze ondergrondse garage aan onze afvoerbuizen.

Nergens in onze verkoopakte of basisakte staat hierover iets vermeld.

Nog de syndicus of de VME heeft hieromtrent een vraag van de bouwpromotor gekregen.

Uiteindelijk komt het er op neer dat onze buur zijn afvoerbuizen over onze eigendom laat lopen en ze eveneens aansluit op onze afvoerbuizen.

Zijn wij verplicht om dit toe te staan?

Met vriendelijke groeten

RVDH

Alle reacties

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
2 jaren geleden

Normaal is dat niet toegestaan bij nieuwbouw tenzij het om een historische situatie handelt waarbij uw aanpalende buur geen alternatief heeft.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Het aantal vergunningen daalt voor nieuwbouw, renovatie en sloop en heropbouw. Vlaamse regering wil maatregelen: “Snellere vergunningen zijn nodig.”

Lees meer

Het EPC van een woning: dit moet je weten

Het EPC van een woning: dit moet je weten

Het energieprestatiecertificaat of EPC biedt heel wat nuttige info voor wie een woning koopt of huurt. Ontdek alles wat je moet weten over het EPC.

Lees meer

De openbare weg nodig tijdens je werken? Vraag op tijd toestemming!

De openbare weg nodig tijdens je werken? Vraag op tijd toestemming!

Als je bouwt of verbouwt, moet je soms gebruik maken van de openbare weg, voor de plaatsing van een container, een stelling of een kraan. Kan dit zomaar?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag